Störiga saker vi stör oss på, del 27

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hell ja... vrid ur så mycket du kan, det där f-n inte ok. PM:a om du vill ha stöd av en viss kärnhäxa som fixade en årsförbrukning av ved pga olovlig körning över henne åker :angel:
Haha, jag är ganska tuff själv, men skulle vilja veta vad som är rimligt att kräva, har försökt googla men hittade inget vettigt 😅
 
Så himla tråkigt när du varit sjyst och lånat ut ridbana och så får du komma hem till det där 😞
@Unafraid
Jo, jag är dock inte hemma än, får se det "live" imorgon. Ena grannen har dock blockerat vägen in på ängen, då jag antar att hans grusväg också fått skador. Så de lär inte få sig ut den vägen imorgon bitti, ska bli intressant att se om de ringer upp mig 07 och har problem 😅
 
Haha, jag är ganska tuff själv, men skulle vilja veta vad som är rimligt att kräva, har försökt googla men hittade inget vettigt 😅

Det är en förhandlingsfråga skulle jag säga. I mitt fall hade de kört två tunga arbetsfordon över min åker... som är i drift som åker, jag har bönder som slår den. Dvs de åkte över jordbruksmark sommartid utan terrängkörningstillstånd och eftersom jag är en kärnhäxa som skickar ut riggar i spenaten lite nu och då så vet jag EXAKT vad som gäller :angel:

Sedan försökte förmannen som jag pratade med först vara lite påstridig så det där fruntimret skulle ge sig... plus att jag var bakis pga middag med @tanten så jag blev lite grinig där. Hans chef som ringde upp mig efter att jag läst lusen av förmannen var betydligt mildare i tonen kan jag säga, de var livrädda att jag skulle dra det till Länsstyrelsen (jag fick veta senare att det var inte första dumheterna de gjort på jordbruksmark i byn). Jag förhandlade mig till 7000kr och då blev det inte några nämnvärda skador.

I ditt fall hade jag räknat på vad återställningen kostar, ev inkomstförlust från sommarbetet samt lagt på rätt rejält för sveda och värk.

Edit: Och tryck på att det är extremt otillåtet att åka över jordbruksmark utan terrängkörningstillstånd och även om en har ett sådant så ska det ske i samråd med markägaren samt att en är återställningsskyldig.
 
Det är en förhandlingsfråga skulle jag säga. I mitt fall hade de kört två tunga arbetsfordon över min åker... som är i drift som åker, jag har bönder som slår den. Dvs de åkte över jordbruksmark sommartid utan terrängkörningstillstånd och eftersom jag är en kärnhäxa som skickar ut riggar i spenaten lite nu och då så vet jag EXAKT vad som gäller :angel:

Sedan försökte förmannen som jag pratade med först vara lite påstridig så det där fruntimret skulle ge sig... plus att jag var bakis pga middag med @tanten så jag blev lite grinig där. Hans chef som ringde upp mig efter att jag läst lusen av förmannen var betydligt mildare i tonen kan jag säga, de var livrädda att jag skulle dra det till Länsstyrelsen (jag fick veta senare att det var inte första dumheterna de gjort på jordbruksmark i byn). Jag förhandlade mig till 7000kr och då blev det inte några nämnvärda skador.

I ditt fall hade jag räknat på vad återställningen kostar, ev inkomstförlust från sommarbetet samt lagt på rätt rejält för sveda och värk.

Edit: Och tryck på att det är extremt otillåtet att åka över jordbruksmark utan terrängkörningstillstånd och även om en har ett sådant så ska det ske i samråd med markägaren samt att en är återställningsskyldig.
TACK! Jag har skickat ett sms till personen som frågat om de fått låna ridbanan om att han ska ringa mig idag, jag ska höra vad han har att säga, men nu har jag lite att hota med :devil:
 
Lupiner. Förbaskade lupiner.
Sommaren 2012 rensade jag bort varenda tillsymmelse till lupinrötter från rabatten.
Idag hittar jag denna :rage:
20230526_183118.jpg


(varför vill mobilen ändra till lipider???)
 
Mitt stammisställe för att handla mat -dvs det som ligger närmast och enklast till - är ett Willys,
Senaste gångerna jag varit in har hyllorna gapat tomma och lappar har meddelat att de har leveransproblem? Hänvisas till logistik och huvudlager. Är det möjligt att en så stor kedja har leveransproblem i mer än en vecka?

Senaste inköpen skedde på en annan affär för jag tröttnade.
 
Mitt stammisställe för att handla mat -dvs det som ligger närmast och enklast till - är ett Willys,
Senaste gångerna jag varit in har hyllorna gapat tomma och lappar har meddelat att de har leveransproblem? Hänvisas till logistik och huvudlager. Är det möjligt att en så stor kedja har leveransproblem i mer än en vecka?

Senaste inköpen skedde på en annan affär för jag tröttnade.
Verkar som att hela Hemköp och Willys har problem för att Dagab byter plats på sitt huvudlager 😩

Om jag fattat rätt!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
108 501
Senast: Lingon
·
Fritid Jag stör mig på att Formel 1-säsongen är nästan två månader bort. Min explore-page på insta och mitt feed på FB är fulla med roliga...
5 6 7
Svar
137
· Visningar
3 397
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
101 981
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
106 472
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Koppel som släppte
  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp