Störiga saker vi stör oss på, del 39

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Rosett
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 006
  • Visningar Visningar 104 269
Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag kanske är korkad, men jag förstår inte riktigt vad som har hänt :confused: ? När och hur har ditt bankid blivit inblandat?

Det var inte mitt bankid, utan en kod jag skrev in i messenger från det som uppenbarligen inte var min vän. Men jag tog ändå hem nytt bankid och kod för säkerhets skull. Har också gått in och ändrat min FB. Blir bara rädd att någon, som sagt var, också är lika stor idiot som jag. Funderade på en fabriksåterställning men det är som sagt mitt FB konto. Så det är gankska meningslöst.

Edit: Nu försöker jag lugna min puls som var uppe i max.

Stör mig på alla bilister som kör med släckta bakljus när regnet står som spö i backen och de bara blir en lite gråare klump i regnblasket. Varför är det så svårt och slå på bakljuset? De borde väl reagera när de kör ikapp någon till som kör utan bakljus och inse hur dåligt bilen syns? :meh:

Det var inte mitt bankid, utan en kod jag skrev in i messenger från det som uppenbarligen inte var min vän. Men jag tog ändå hem nytt bankid och kod för säkerhets skull. Har också gått in och ändrat min FB. Blir bara rädd att någon, som sagt var, också är lika stor idiot som jag. Funderade på en fabriksåterställning men det är som sagt mitt FB konto. Så det är gankska meningslöst.

Edit: Nu försöker jag lugna min puls som var uppe i max.
När jag blev utsatt för liknande var det en kod för att ge dem kontroll över Facebook som de ville ha. Jag var nästan lika godtrogen, men stoppade när jag såg vad det var för kod som producerades och skickade inte iväg den.

Den här lilla skapelsen som Göteborgs Stad glatt pröjsade 25 miljoner för.

Jag tycker verkligen att det är viktigt med konst i offentliga miljöer och jag förstår att det måste få kosta. Jag tycker bara att det här schabraket är allt annat än trevligt att titta på i sin huvudvärksframkallande färg som tar över hela synfältet när solen ligger på.

1748244821149.webp

Jag tycker verkligen att det är viktigt med konst i offentliga miljöer och jag förstår att det måste få kosta. Jag tycker bara att det här schabraket är allt annat än trevligt att titta på i sin huvudvärksframkallande färg som tar över hela synfältet när solen ligger på.

Visa bifogad fil 168223
Jag älskar den!
Blir alltid så glad när jag kör förbi den. 😍

När jag blev utsatt för liknande var det en kod för att ge dem kontroll över Facebook som de ville ha. Jag var nästan lika godtrogen, men stoppade när jag såg vad det var för kod som producerades och skickade inte iväg den.

Jag ändrade omedelbart FB lösenord, plus namn och kollade om något hade hänt. Vilket det gjort så jag hoppas, hoppas att det räcker.

Presenthets och prylhets. Vi har bott i egen lägenhet i många år, blivit sambos med varsitt komplett hushåll, vi har haft jobb och inkomst så vi kan köpa det mesta vi behöver och vill ha - vi har snarare för mycket än för lite prylar. Nu har vi gift oss och ska ha barn och det är en sån enorm hets på att vi ska få massa saker från nära och kära. Jag uppskattar absolut att de vill ge oss saker, underlätta livet för oss, men när man så fort man har en dialog med någon behöver värja sig och ursäkta oss att vi inte vill ha massa prylar, att vi som förstagångsföräldrar inte har en aning om vad som behövs och önskar känna oss för innan vi drunknar i prylar vi inte behöver. Att man dessutom är lite petig med vad som kommer in i hos oss och som kommer vara i närheten av bebisen är det inte heller alla som förstår (vill ha miljömärkta och schysst producerade produkter så långt det är möjligt och följer så gott vi kan riktlinjer som avser säkerhet för bebis vilket gör att många produkter på marknaden faller bort). Jag vill liksom inte vara otacksam och otrevlig, men det är helt sjukt med denna konsumtionshets. Särskilt beklämmande är det hos de som inte orkar ta sig tiden de senaste 30 åren att komma och hälsa på oss utan det alltid är vi som ska hälsa på dem, men att jag nu är den otrevliga som nekar dem möjligheten att skicka presenter.

Presenthets och prylhets. Vi har bott i egen lägenhet i många år, blivit sambos med varsitt komplett hushåll, vi har haft jobb och inkomst så vi kan köpa det mesta vi behöver och vill ha - vi har snarare för mycket än för lite prylar. Nu har vi gift oss och ska ha barn och det är en sån enorm hets på att vi ska få massa saker från nära och kära. Jag uppskattar absolut att de vill ge oss saker, underlätta livet för oss, men när man så fort man har en dialog med någon behöver värja sig och ursäkta oss att vi inte vill ha massa prylar, att vi som förstagångsföräldrar inte har en aning om vad som behövs och önskar känna oss för innan vi drunknar i prylar vi inte behöver. Att man dessutom är lite petig med vad som kommer in i hos oss och som kommer vara i närheten av bebisen är det inte heller alla som förstår (vill ha miljömärkta och schysst producerade produkter så långt det är möjligt och följer så gott vi kan riktlinjer som avser säkerhet för bebis vilket gör att många produkter på marknaden faller bort). Jag vill liksom inte vara otacksam och otrevlig, men det är helt sjukt med denna konsumtionshets. Särskilt beklämmande är det hos de som inte orkar ta sig tiden de senaste 30 åren att komma och hälsa på oss utan det alltid är vi som ska hälsa på dem, men att jag nu är den otrevliga som nekar dem möjligheten att skicka presenter.
Passera presenterna vidare till valfri välgörenhetsorganisation speciellt om givaren ändå aldrig hälsar på
Jag håller med om att det är märkligt detta ”måste absolut ge något” syndromet
Jag fick pengar swishat av min moster när jag fyllde år eftersom jag absolut vägrar all sorts firande
Jag har med all säkerhet bättre ekonomi än min moster så det kändes helt absurt att ”få en peng” plötsligt var jag femton igen liksom :crazy:

Äh, ät vidare. Ditt tomatfrosseri väger nog upp det hela :love:

Revbensspjäll är OTROLIGT mycket nyttigare än sorbet, bullar eller kakor.

Får jag skryta? Just nu är jag inne i en period där jag pendlar mellan 5 på morgonen till 8 när jag ätit till ca 6-7 när det är dags för sängen. Och har kunnat sänka insulindoserna. Ingenting sött öht förutom äpplen, som iofs ät i lite väl stora mängder.

Apropå kommersialisering - studenten. Det har börjat kosta en modest beggad bil att ta studenten. Bara mössan kostar hutlösa pengar. Och jag förstår inte varför - jag tror inte det är ett genuint hantverk utfört i exklusiva material.

Varenda skäl att fira, varenda milstolpe i livet.. är det någon som skor sig på. Och så finns alltid skript som cementerar gamla unkna könsroller, syn på alkohol etc

Visa bifogad fil 168223
Är det samma som gjort de underliga rymd-myrorna i skogen mellan Jönköping och Växjö?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag stör mig på den här årstiden och allt mörker. Har svårt att sova då kroppen har problem med att skilja på kvällsmörker och nattmörker. 100 101 102
Svar
2 027
· Visningar
101 589
Senast: Görel
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt! 99 100 101
Svar
2 018
· Visningar
100 116
Senast: Görel
·
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött... 100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
105 029
Senast: Mineur
·
Relationer Stör mig på hundmänniskor som tackar nej till att komma och hälsa på om deras hundar inte får följa med. Jag har katt. Nej jag vill... 12 13 14
Svar
263
· Visningar
13 605
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Bergsyra
  • Ormbett