Kottdjuren menar duÄr det samma som gjort de underliga rymd-myrorna i skogen mellan Jönköping och Växjö?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kottdjuren menar duÄr det samma som gjort de underliga rymd-myrorna i skogen mellan Jönköping och Växjö?
Jag tycker att den är härlig och ger positiva vibbarDen här lilla skapelsen som Göteborgs Stad glatt pröjsade 25 miljoner för.
Jag tycker verkligen att det är viktigt med konst i offentliga miljöer och jag förstår att det måste få kosta. Jag tycker bara att det här schabraket är allt annat än trevligt att titta på i sin huvudvärksframkallande färg som tar över hela synfältet när solen ligger på.
Visa bifogad fil 168223
Vad kostar en mössa idag? Min kostade över 1000 för över 15 år sedan.Apropå kommersialisering - studenten. Det har börjat kosta en modest beggad bil att ta studenten. Bara mössan kostar hutlösa pengar. Och jag förstår inte varför - jag tror inte det är ett genuint hantverk utfört i exklusiva material.
Varenda skäl att fira, varenda milstolpe i livet.. är det någon som skor sig på. Och så finns alltid skript som cementerar gamla unkna könsroller, syn på alkohol etc
Jag ser en rosalila Darth VaderJag tycker att den är härlig och ger positiva vibbar![]()
Den här lilla skapelsen som Göteborgs Stad glatt pröjsade 25 miljoner för.
Jag tycker verkligen att det är viktigt med konst i offentliga miljöer och jag förstår att det måste få kosta. Jag tycker bara att det här schabraket är allt annat än trevligt att titta på i sin huvudvärksframkallande färg som tar över hela synfältet när solen ligger på.
Visa bifogad fil 168223
Jo så får det ju bli att man gör. Känner mest att jag har bättre saker för mig än att springa dit med saker och inte är det så bra för miljön heller. Det blir så tydligt att den där presenten inte är för min skull eftersom det skapar merarbete för mig utan enbart är för att de mår bättre av att ge saker. Jag är nog extra färgad av min uppväxt där saker man fick ofta skulle återgäldas på något sätt i ett senare skede.Passera presenterna vidare till valfri välgörenhetsorganisation speciellt om givaren ändå aldrig hälsar på
Jag håller med om att det är märkligt detta ”måste absolut ge något” syndromet
Jag fick pengar swishat av min moster när jag fyllde år eftersom jag absolut vägrar all sorts firande
Jag har med all säkerhet bättre ekonomi än min moster så det kändes helt absurt att ”få en peng” plötsligt var jag femton igen liksom![]()
Jag uppfattar att syftet med gåvorna allt mer förskjutits mot att de ger givaren en möjlighet till mer konsumtion än hens eget behov räcker till för att motivera. (medvetet eller omedvetet)Jo så får det ju bli att man gör. Känner mest att jag har bättre saker för mig än att springa dit med saker och inte är det så bra för miljön heller. Det blir så tydligt att den där presenten inte är för min skull eftersom det skapar merarbete för mig utan enbart är för att de mår bättre av att ge saker. Jag är nog extra färgad av min uppväxt där saker man fick ofta skulle återgäldas på något sätt i ett senare skede.
Inte sett den annat än på bild. Men älskar den!Fast ingen kan ju beskylla den för att vara liten och diskret... ni fick ju iaf synlighet för pengarna![]()
Inte direkt igår men när jag tog studenten för ~6 år sen var medel typ 1800 spänn i min klass. Tror min kostade runt 1500, den var ganska basic med broderat namn och lite grönt glitter. Vissa spenderade kanske 3x så mycket.Vad kostar en mössa idag? Min kostade över 1000 för över 15 år sedan.
Jag tog studenten på ptereosuriernas tid - jag fick min mössa av en lokal klädbutik för de hörde mig säga att jag ingen skulle haInte direkt igår men när jag tog studenten för ~6 år sen var medel typ 1800 spänn i min klass. Tror min kostade runt 1500, den var ganska basic med broderat namn och lite grönt glitter. Vissa spenderade kanske 3x så mycket.
Ångrar att de lyckades få mig att köpa en över huvud taget, den har bara legat och ruttnat i nåt förråd sen dessgrupptryck är en stark drog.
Såg nånting häromdagen när det var mösspåtagning 2700 och uppåt. Från nästa år gör en kommun i sörmland en beställning och ungarna får betala kommunen. Då kommer de förhoppningsvis ner i pris.Vad kostar en mössa idag? Min kostade över 1000 för över 15 år sedan.
Tyvärr inte, hade vi fått rymdmyrorna hade jag varit jätteglad! Jag kanske ska starta en namninsamling för ett byte?Är det samma som gjort de underliga rymd-myrorna i skogen mellan Jönköping och Växjö?
Ja och jämfört med vad Västlänksprojektet sprängt sin budget med hittills så är den ju i och för sig rätt billigFast ingen kan ju beskylla den för att vara liten och diskret... ni fick ju iaf synlighet för pengarna![]()
Du kan få byta den mot en rosamålad militärjeep som står på näsan i en rondellrabatt, se E16 Gävle - ValboTyvärr inte, hade vi fått rymdmyrorna hade jag varit jätteglad! Jag kanske ska starta en namninsamling för ett byte?![]()
Jag tar den! Den lät ju ändå lite kulDu kan få byta den mot en rosamålad militärjeep som står på näsan i en rondellrabatt, se E16 Gävle - Valbo![]()
Du kan få byta den mot en rosamålad militärjeep som står på näsan i en rondellrabatt, se E16 Gävle - Valbo![]()
Inget slår björnen i Sveg. I årtal stod skylten att Här skulle Skanska bygga Världens Största Träbjörn - vi riktigt längtade till att få se den. Förhoppningarna var skyhöga. Så en dag så stod den där. Och var...mäh. Och så började den rasa samman