Stoet anmäls till stambokföring?!?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Snorpan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 778

Snorpan

Trådstartare
Denna frågan ska jag svara ja eller nej på i anmälan till kvalitetsbedömingen! Är det någon som fattar mer än mig vad det betyder!?!
:confused:

/Snorpan - som behöver hjälp!!!

I samband med kvalitetsbedömningen kan du passa på att stamboksföra ditt sto om hon har haft föl som fyra eller femåring. Fölet ska då ha bedömts vid officiell visnig, tex fölmönstring eller unghästbedömning

Hälsn Ann

Stuteri Stubbäng

Nej, det är endast ston som haft föl som kan stambokföras. Har hon inte haft föl får du vänta med stambokföringen tills hon fått föl. Du kan då stambokföra "pappers vägen" direkt till ASVH (förutsatt att det är ett halvblodssto ;)),eftersom du då visat ditt sto på offentlig bedömning i samband med kvalitets....

Liknande trådar

Avel Halloj! Jag är helt ny till avel och kan väldigt lite. Fick mitt första föl för några dagar sedan och insåg då en sak. Stuteriet jag...
Svar
2
· Visningar
579
Senast: Freazer
·
Avel Hej!! Jag behöver er hjälp. Det är mitt första år i avel och jag känner att jag har noll koll men många här verkar ha stenkoll. Jag...
Svar
1
· Visningar
679
Senast: Shaggy
·
Avel Hej! Behöver råd från er mer erfarna. Jag har vant av årets föllunge för ca 3 veckor sedan, juvret gick tillbaka fint och stoet mår bra...
Svar
4
· Visningar
793
Övr. Barn Min snart 9-åring har börjat prata om att han tycker att han är tjock, och nu har det också framkommit att han försöker äta mindre för...
Svar
17
· Visningar
1 709
Senast: CaisaCax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka