stooor låda?

B

Blaze_Of_Glory

100x50cm har jag hört från flera håll är ett bra mått för två marsvin. Ikea har ju en låda med de måtten. Men finns det ännu större lådor att få tag på, och i så fall var?

jag har för övrigt äntligen hittat och tingat två sheltiehonor, får hem dem efter julita-utställningen 11 okt. Visst är de söta? :love:
Calibra
Castanea
 
Jag har 4 stycken av dom där lådorna men önskade jag hade mer plats att sätta upp större burar som min stora "flickbur" (en bur där alla mina honor bor tillsammans) gjord av kompostgaller (2 set) och presenning.
Den stora är 184*92 cm :)
Annars så brukar dom flesta köpa bokhyllor (Stens på Ikea men dom har bytt ut den till en annan sort som jag inte kommer ihåg vad den heter just nu) sätta ihop två sektioner, sätta upp när och som golv och baksida delar av plastmattor.
Hos Cassiopeias marsvinsuppfödning kan du hitta beskrivning på sådana
Nackdelen är om man råkar få in något som tex sellnic i sin besättning då allt skall tvättas av :crazy:
Då önskar man att man hade haft vanliga burar.
Själv har jag haft sellnic här och det kommer inte in en gris till som inte är satt i karantän och blivit behandlad för sellnic (Ivomec) i 15 dagar först :smirk:

Marsvin är alltid söta :love: speciellt när dom är bebisar :)
 
Ahhh va kul att du hittat dina tjejer! Å lilla Castanea från Ida är bara för sööööt...lycka till ;)
 
ja, det tog ett tag... Castanea var ju tingad av en annan först, men denne fick nån form av förhinder. Calibra skulle ha gått kvar hos uppfödaren (Royale) men har fått lite tappad nacke så henne köper jag som keldjur.
 
den första var nästan riktigt fin :eek:
ta detta som en komplimang från en som inte har förstått sig på den fina med marsvin ;) :smirk:
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 080
Senast: Calmiche
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Vill bara visa mina älskade marsvin :love: 4PUoY-14 MGJ UGP GP Define Ubblebubble *Bubble* Bubble är min gammelfarbror som snart fyllar...
2
Svar
33
· Visningar
5 015
Senast: Lyan
·
Hundavel & Ras HejHej! Har funderat på att skaffa en till hund. Både att det vore trevligt med en lugnare hund än den jag redan har... Till och med...
2
Svar
29
· Visningar
3 552
Senast: Tonto
·
Hundhälsa Jag behöver råd.. Det blev ett långt inlägg, men jag hoppas någon orkar läsa det ändå. Har en schäferhane på fem år, som kort och gott...
2
Svar
20
· Visningar
6 596

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp