Stoppa om??

toughcookie

Trådstartare
Har en underbar gammal pessoa flatback som jag älskar. Den ligger bra på hästen och allt har varit frid och fröjd.
MEN, dom senaste gångerna har hästen haft en svullnad stor som en femkrona på ena sidan när jag använt hoppsadeln så det är såklart nått som är fel.
Nu till frågan, GÅR det att stoppa om en flatback?? Har fått för mig att det inte går men ni får gärna säga emot mig. Skulle bli så glad om det gick!!

Sv: Stoppa om??

Har aldrig hört att det inte skulle gå..men nu blev jag fundersam bara för du skrev så :p

Det är en av dom allra första modellerna som kom. Jag köpte den begagnad och har haft den i ca tio år!

Har du en sadelmakare/ridsport butik i närheten är det väl bara att gå in där och fråga? Ta med dig sadeln.

Min Pessoa sadel går inte att stoppa om. Men den är mkt nyare.

Dom flesta Pessoa sadlarna är permanentstoppade. Men du kan ju ta med den till en sadelmakare och fråga? Annars brukar det gå att känna skillnad på ull och latex om man klämmer på bossan.

toughcookie skrev:
Har en underbar gammal pessoa flatback som jag älskar. Den ligger bra på hästen och allt har varit frid och fröjd.
MEN, dom senaste gångerna har hästen haft en svullnad stor som en femkrona på ena sidan när jag använt hoppsadeln så det är såklart nått som är fel.
Nu till frågan, GÅR det att stoppa om en flatback?? Har fått för mig att det inte går men ni får gärna säga emot mig. Skulle bli så glad om det gick!!

Min gamla underbara Pessoa gick att stoppa om. Jag grät när jag hörde att det inte skulle gå för den är underbar. Den är 12-14 år ca, tror´jag. (Har nu en ny också och den går inte att stoppa om.) Min gamla är modell A/O och jag gick till sadelmakaren som sa att det gick bra, och det blev bra också.

Nyare går inte så det beror nog på åldern.

Liknande trådar

Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 451
Hästhantering Vi är inackorderade i ett stall och våra två hästar har fått gå ensamma bara de två. Nu är det dags för bete och förra helgen släpptes... 3 4 5
Svar
92
· Visningar
11 878
Senast: Sel
·
R
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går... 2
Svar
36
· Visningar
1 887
Senast: ildiko
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 566
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka