Stor eller liten skola?

Och jag som har haft ett barn med vissa särskilda behov är jätteglad för att vi hade hen i den lilla landsbygdsskolan, det hade varit ren katastrof för det barnet att gå i en större skola.
Så bra!! Då funkar skolan som skolan ska. Härligt!

Jag har sett exempel från min verklighet (skolpolitiken) på barn som man inte orkat med i den lilla skolan. Pesonalen som skulle behövts för att stödja barnet hela skoldagarna fanns helt enkelt inte. så de andra barnen fick sin skolgång förstörd av ett barn med flera myrstackar i brallorna. Rektorn har de pengar hen har.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Det här blir lite halvt spinoff på min andra tråd. Fick ett mail från skolan om lovskola under sommaren. Förstår absolut varför och hade...
Svar
12
· Visningar
2 253
Senast: Amha
·
Övr. Barn "ALLA spelar Fortnite!" Ja, enligt min 8 åring iaf. Efter att ha frågat runt bland vänner och barnens kompisar så verkar det gälla...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 798
Senast: Mirtai
·
  • Låst
Samhälle Jag har funderat en hel del på svenskars relation till religion och speciellt kristendom. Jag vill först säga att jag inte lägga några...
68 69 70
Svar
1 380
· Visningar
39 361
Senast: Mineur
·
  • Artikel
Dagbok Behöver få skriva av mig lite nu känner jag. 2023 var ett riktigt tufft år på många sätt, orkar/kan inte gå in på allt här men liksom...
Svar
0
· Visningar
494
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp