Stor ilska mot Pia – som åt sin häst

När kocklärlingen Pia Olden tvingades avliva sin häst, den förre travaren Drifting Speed, tog hon hand om kvarlevorna på ett sätt som väckte uppmärksamhet.
Hon tillagade nämligen måltider av hästen.
– Det var mitt sätt att hedra henne, säger hon till norska Dagbladet.
 
Jag tycker det är jättebra att man tar tillvara på köttet på något sätt. Nu kommer jag själv inte göra något sådant, men det är mest för att jag inte äter kött öht. Däremot hade jag lätt kunnat använda det som hundmat om jag haft en häst som behövt slaktas (och som inte ätit mediciner som gjorde det olämpligt såklart). Hade hundarna inte kunnat/velat äta köttet så skulle jag istället sålt det till andra som velat ha.

Att jag själv inte äter kött är enbart pga själva slaktdjurshanteringen. Dör gör alla levande varelser förr eller senare och en död kropp bryr sig inte om vad som händer med den. Om då något djur fått ha ett riktigt bra liv, avlivas/slaktas på ett så bra sätt som möjligt och sedan äts upp... Tja. Jag har svårt att se några problem med det.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Vilken ridkväll och vilket glädjepiller – kunde väl knappast ha varit bättre! :love: :love: Det känns som att min ridkänsla finns...
Svar
0
· Visningar
415
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 105
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Även denna vecka bjöd på en för mig ny bekantskap. Jag fick sitta på Sunny Boy, en liten nätt och spenslig fux med fullblod på mödernet...
Svar
0
· Visningar
372
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Kvällens laguppställning blev samma som förra veckan: Dunja (fina mörkbruna fröken långöra) och Sahara (det frissiga kraftiga fuxstoet)...
Svar
0
· Visningar
362
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp