Stora grimmor

FadeAway

Trådstartare
Har ett halvblod med stort huvud. Har en(!) grimma som sitter riktigt bra på honom stl 3 från tyskland dvs x-full. Han kan ha stl full men då längst ut samt att nosdelen blir för liten. När det väl finns x-full är de ofta för långa i nackstycket. Vilka märken är anpassade för sådana här hästar.

Jag antar ju att problemet med mina x-full grimmor är att de är anpassade för hästar med bredare huvud än min och därav inte sitter optimalt.

Sv: Stora grimmor

Bucas tål att testas tror att jag har en full hemma någonstanns men har för mig att den ser liten ut. Har bucas x-full?
Har ett gäng lädergrimmor i x-full och då blir de ofta för långa i full är de för små i nosdelen finns det nått speciellt märke du tänker på när det gälller lädergrimmor?

Ja Bucas finns i x-full. Tycker redan att full är ganska så rymlig!

Jag vet inte de enda ardrennergrimmor jag sett är typ i modell arbetshäst. Jag vill mer ha nätta haggrimmor.

nästan alla mina lädergrimmar är stora i stl full, trots att jag har på innersta hålen... bucas har jag på näst innersta. går även att få på honom cob, blir dock lite tajt runt nosen. och min är stor, 177+.

så full på sista hålen eller x-full borde ju funka? himla bra grimmor också!

Liknande trådar

Utrustning Okej kära Buke! Behöver lite hjälp från bikupan! Ny hästisen har visat sig vara smack på exakt mellan två storlekar i grimmor och...
Svar
6
· Visningar
603
Senast: Oknytt
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
674
Senast: cowgirl81
·
Hästvård Jag har en skimmel hemma, och som de flesta andra skimlar har hon knutor. Jag har mest hanterat det enligt modellen att hålla koll så... 5 6 7
Svar
135
· Visningar
13 751
Senast: Fiorano
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 989
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka