Det hjälper inte kan jag avslöja - man vill ha ett jobb ändåTill slut vet man ju inte ens vad man ska söka längre, blir galen snart.
Kan man inte bara hitta en rik snubbe istället?![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det hjälper inte kan jag avslöja - man vill ha ett jobb ändåTill slut vet man ju inte ens vad man ska söka längre, blir galen snart.
Kan man inte bara hitta en rik snubbe istället?![]()
Man vill väl detDet hjälper inte kan jag avslöja - man vill ha ett jobb ändå![]()
![]()
SantMan vill väl det
Men skulle minska pressen lite att man måste ha ett jobb nu direkt helst igår alla fall.![]()
Vid närmare eftertanke har jag fått bra feedback från de jobb jag sökt direkt på företagen (tekniker/forskningsnära tjänster) och nada från rekryteringsbolagen. Har rekryterarna ens läst min ansökan? Varför är jag intressant när docent i ämnet rekryterar, men inte när rekryterare gör det? Vad ska jag ändra...?
Bläh, nu är jag mer less än vanligt på att vara arbetslös, och så jävla less på att inte få någon som helst respons från de som man ändå skickat ansökningar till. Kan de inte ens bemöda sig med ett "Tack, men vi har hittat någon annan"-mail? Inget? GAH.
Hur som helst så har jag nu en tanke om att resten av den här månaden söka minst ett jobb om dagen, de dagar jag är hemma. Ska iväg två helger på raken, så då blir det svårt att få iväg något, om jag inte kan ta med ansökningar och lämna in i någon affär som jag ändå passerar när jag är ute och åker... Håller jag mig till det, och börjar imorgon, då blir det minst 16 sökta jobb på 3 veckor. Det är absolut fler än vad jag sökt senaste tre veckorna i alla fall och det är ju bra. Söker jag både allt av minsta intresse som finns ute på annons samt lämnar in spontanansökningar till ställen där jag vill jobba, då borde det inte vara några problem med att hitta så många jobb. Skulle ju tex kunna jobba i djuraffär, och det finns bra många fler djuraffärer än 16st i Stockholm![]()
Det undrar jag också, hur gör man för att inte bara försvinna i mängden?Jag har funderat lite på det här fenomenet, att lägga så mycket tid på att söka arbete och inte få en tillstymmelse till respons. På något sätt måste vi kunna utmärka oss, få arbetsgivarna att öppna ögonen. De som rekryterar kan inte tycka att det är så roligt alla gånger att gå igenom CV efter CV från hundratals sökande.
Jag vet att i de arbeten jag söker sticker jag ut till den grad att jag otroligt nog varit på flera intervjuer. Tyvärr faller jag på intervjun, kanske för att jag är oförberedd eller av att jag ger ett osäkert intryck (vilket jag är övertygad om är fallet).
Så, vad ska vi hitta på? Har ni några förslag? Vi kanske hellre skulle spela in ett videoklipp med en presentation av oss själva och skicka? Inte vet jag, men en välkomponerad pre-presentation kanske skulle nå ut på ett annat sätt.
Jag är less på att vara arbetssökande (fast att jag ju egentligen har jobb för tillfället och fram till nyår). Och ärligt talat så har jag sökt alldeles för få arbeten sedan slutet av maj månad. Det måste bli ändring på det.
Jag vet att i de arbeten jag söker sticker jag ut till den grad att jag otroligt nog varit på flera intervjuer. Tyvärr faller jag på intervjun, kanske för att jag är oförberedd eller av att jag ger ett osäkert intryck (vilket jag är övertygad om är fallet).
Jag är också en sån som gör mig bra på intervju - men man måste ju komma dit ocksåHur gör du för att lyckas med det? Jag VET att om jag bara kommer till intervju så blir det tusen gånger lättare att få jobb. I princip alla jag pratat med på riktigt har sagt att det är "så konstigt" att jag inte har jobb, andra har sagt att de önskar att de hade råd att anställa mig, för då hade de anställt mig bums på en gång. En ville t.o.m. ha mig som ansvarig för en djuraffär han tänkte öppna parallellt med den han då hade, men den affären låg tyvärr några år framåt i tiden. Det känns SÅ surt att de som inte kan anställa mig vill göra det, och de som kan anställa mig inte ens ger mig chansen att komma till intervju...
Kompetensen hos de som rekryterar?
Svårt för dig att ändra på, men jag tror faktiskt det är den stora skillnaden. Lycka till på intervjun!
Jag är också en sån som gör mig bra på intervju - men man måste ju komma dit också![]()
Alltså jag är såå jävla depp just nu. Har fortfarande inte fått svar på jobbet, känns så himla hopplöst. Fantiserar lite om vad jag skulle göra OM jag fick jobbet, men det känns lika avlägset som att vinna på lotto. BLÄH
Är det något speciellt man ska tänka på när man blir intervjuad till en PA-tjänst?