Stora jobbsökartråden

Sv: Stora jobbsökartråden

Hmm, jag vet inte om jag har missat något i det du skrev, förlåt isf, men jag tycker det låter som om det bästa är att du tar det här jobbet som du har i sommar, där du känner dig trygg och det känns bra. Kan du sen arbeta extra där i höst är det ju ett extra plus. Sen ha kontakt med afm också. =)

Ang personligt brev så tycker jag som du, det ska ju vara personligt, så jag tycker man ska skriva det själv. CV:t ska väl vara kort och koncist, de får väl fråga om de undrar något =).

Malibu_Stacy: Stooort grattis!! Och tack för du la upp frågorna, dom ska jag kolla närmare på =).

//r

Oooo.... nu är jag nervös^^. Fick ett samtal från dit jag skickade in ansökningar för en vecka sen, det jobbet som låter jätteintressant. De ska ringa igen 14.30 och ha en telefon-intervju... ooo.... Önska mig lycka till, tack!

Ska läsa igenom alla de frågor ni skrivit här som kan vara bra att ha svar på!

//r

Spännande! :laugh: Håller tummarna!

Jag har i princip bestämt mig för jobbet i sommar, är bara så rädd att det ska bli som det alltid blivit (= krasch). Nu har jag dock lite andra förutsättningar och jag har kommit in bra i arbetsförmedlingens regi. Även om jag kommer att få byta handläggare om jag inte är inskriven via försäkringskassa så kommer jag ändå att ha den hör möjligheten till extra stöd.

Den hjälpen har jag tack vare ett neuropsykiskt utlåtande efter en ridolycka för några år sedan (eller ja, det är fan 15 år sedan :eek: ) Och det är en hjälp jag BEHÖVER men inte fått tidigare.

Ninnurur: Tack!

Strindlund: Tack du med!

Okej.. ja, förstår du är orolig för det.. men det låter ju som sagt som ett bra jobb iaf, att du är trygg där o så.. jag håller tummarna för dig med! Och den extra hjälpen låter ju bra att du äntligen får!

--------

Blä, jag är orolig för att inte kunna svara på deras frågor... men får göra mitt bästa!

//r

KL

Jaha, då var tele-intervjun avklarad iaf.. jag har ju inget att jämföra med, men jag tycker nog att det gick rätt okej iallafall. Skulle få besked i början av nästa vecka.

En sak, som kanske kan vara ett tips till er andra som söker jobb är att fundera på frågor till arbetsgivaren, jag hade inte funderat på det alls...

//r

*kl*

Vad kul att det börjar ticka på med intervjuer och jobb för er alla!

Jag blev arbetslös 1 april och har väl inte hunnit tänka desto mer på olika jobb, jag har redan sen tidigare skickat ansökningar till ett par ställen som jag inte hört något ifrån, men jag vet att rekryteringsprocesserna där inte kommit igång.

Sen blev jag uppringd igår av ett bemanningsföretag där jag skickat in mitt CV tidigare. Hon frågade om jag var intresserad av en tjänst då jag uppfyllde ett av arbetsgivarens viktigaste krav. Jag tyckte att det lät spännande och genomförde en telefonintervju på stående fot. Blev sedan inkallad på gruppintervju idag, vi var bara två på intervjun och så här i efterhand tror jag att jag har goda chanser att få tjänsten :D Det är ett stort företag jag kommer att arbeta på som konsult till en början, med goda chanser till utveckling inom både bemanningsföretag OCH kundföretaget. Spännande! Jag skulle få besked under måndag eller tisdag nästa vecka, då ska jag iväg och hälsa på hos företaget och få se hur jag ska jobba i framtiden. Så nu får ni hålla tummarna stenhårt i helgen!!

Nu ni! Fick idag veta att det är spikat att jag har jobb två månader i sommar, juni-juli. :D Eventuellt även i augusti men det vore faktiskt trevligt att vara ledig lite och hinna med allt det där vi planerat att hinna med också... :p

Jag ska vara med i ett forskningsprojekt där man försöker rädda en av Sveriges stormusslor, den tjockskaliga målarmusslan! Genom att restaurera vattendrag så att musslorna gynnas så gynnar man i princip alla organismer i vattendragen och på sikt gynnas även Östersjön. Jag ska agera assistent på labb och i fält, SÅ SJUKT KUL!
Jag har just flyttat Karlstad -> Jönköping och nu blir det att spendera sommaren i Lund. Kul kul kul! Jag kommer assistera lite även nu under maj inom ramen för praktiken som jag gör, himlans tur att dessa två gick att samköra!

Vad jag har förstått så är jag även med jobb september-oktober på ett forskningsprojekt om ål och kraftverkspassage. :) Vilket är vad jag just skrivit min c-uppsats kring och redan jobbat lite med. Också det på annan ort men jag vet inte vilken av de två orterna det blir ännu. Östergötland eller skåne!

Egentligen skulle väl jag ha börjat med studier på masternivå i höst men det får skjutas två månader på framtiden. :)

KL
Hur får man tummen ur och börja söka jobb? Är sämre än sämst på det. :(

Sen att det är lågkonjunktur i branschen gör det ju inte bättre. :(

Senast ändrad:

Åh, roligt, Chili! Grattis!:laugh:

Grodan21: Jag var också seg i starten innan jag kom mig för att börja söka jobb... men tja, jag kan inte försörja mig och så har jag inget att göra... så nu har jag startat iaf! Heja heja!

//r

Har sökt tre olika jobb i alla fall! Och ska söka tre till imorgon, men börjar funderar på om man ska börja söka jobb inom min utbildning som jag egentligen inte vill ha, bara för att öka chansen för att få ett jobb.

Bra jobbat! Men då har du väl kommit igång iallafall =)

Vad är du utbildad inom? =) Ja, söka kan man ju alltid!

//r

Oj vad spännande det låter! grattis :)

Och tack alla! Ska bli så kul, men också lite nervöst, att börja jobba! Har i alla fall resten av april och maj på mig att läsa igenom lite grejer som jag känner mig osäker på.

Håller tummarna för alla! Tycker att den här tråden är superbra, vi peppar varandra och kommer med tips :D Och att samla intervjufrågor är ju väldigt bra för alla som söker jobb då det mesta faktiskt är standardfrågor!

groda21: Okej :)

Malibu_Stacy: Förstår att det är nervöst, men skönt att du har ett tag på dig att förbereda dig iallafall:).

Håller med om att tråden är jättebra!

//r

Grattis! Hade missat att du fått jobb :-)

Jag är rätt exalterad själv! Blev helt hyper när de ringde upp och erbjöd jobbet. Dagen efter pratade jag med min handledare, som också håller i projektet där jag ska jobba i hösten. Han hade bara så himla bra saker att säga om mig så jag var helt crazy happy :-D

Men gud vad sjukt kul! Och snacka om att få en drömstart i arbetslivet! Stort stort grattis!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka