Stora jobbsökartråden

Sv: Stora jobbsökartråden

Tack kära du! :laugh: Känns lite knäppt att åka iväg på sådana här grejer och kunna tacka ja på stående fot. Jag har ju alltid haft häst och nästan automatiskt alltid sagt nej... Samtidigt känns det inte läskigt alls att åka till andra orter och jobba lite. :D

Förhoppningsvis kan jag spara en massa av lönen och sen dra på min mycket efterlängtade volontärresa som jag drömt om i flera år nu!

Ja, men det är ju perfekt! Nu kan du verkligen satsa på det här och som sagt - vilken jäkla bra start du får. Så många studenter går ju ut på arbetsmarknaden med noll erfarenhet (och kontakter!), bortsett från nån eventuell praktik. Jag förstår att det kanske ser annorlunda ut inom din bransch men ändå :)

Låter som en grym plan, hoppas verkligen du kommer iväg! Var det Ecuador/Galapagos eller minns jag fel?

*kl*

Imorgon ska jag få besked om jag får jobbet jag var på intervju för och idag blev jag uppringd från en av rekryterarna för ett av de andra jobben jag sökt. Ska på intervju där på onsdag, så nu är jag lite i valet och kvalet om hur jag ska göra. Jag vill prova se om jag får möjligheten att få komma vidare i den processen också. Tjänsten jag ska på intervju för är ett sommarvikariat, men det är ger mer relevant arbetslivserfarenhet för den utbildning jag har. Samtidigt är den här andra tjänsten på ett stort företag, där jag har stora möjligheter till att utvecklas, men nu i början kommer det mest handla om kundservice. Sjukt roligt jobb tror jag absolut att det är, och ett stort plus i kanten att det är en tillsvidaretjänst.. Gahhh, vilket i-landsproblem!!

Ja det är ju helt klart en svår bransch, så jag är hemskt glad!

Jag ville till Kambodja men har hittat fler projekt nu, så det blir till att välja noga :) inser att dykning kanske inte är för mig, så något på land kanske vore bättre. Men man vet ju aldrig. :)

Vad spännande att du ska få besked idag, jag sitter i samma sits själv... eller ja, antingen idag eller så kan det väl bli imorgon också, antar jag... får se. Nervöst.

Hmm, det där har jag funderat på, om man skulle ha turen att bli erbjuden flera jobb, hur gör man då med att tacka ja/tacka nej o så egentligen?

Och en sak till, jag har varit och hört mig för på ett ställe där de ville ha såntdär utdrag ur belastningsregistret från polisen, ska jag lämna in det kuvertet oöppnat till dem då eller får man öppna det eller hur är det med det där egentligen?

//r

Båda gångerna när jag har blivit ombedd att ta med mig utdrag ur belastningsregistret så har de velat ha det oöppnat.

Ja, sjukt nervöst är det! Jag vet att de pratat med en av mina referenser i morse. Den andra hade sett att de ringt, men inte hunnit svara. Så nu går jag mest omkring och väntar..

Jag har funderat lite på hur jag ska göra, men just nu måste jag mest avvakta tills jag hör något från det här första jobbet. Det är några steg kvar i processen innan jag vet om jag får det eller inte :)

Okej! Ja, håller med om att det är nervöst.. Jag har fortfarande inte hört något, så lär väl inte göra det idag... Men "i början av veckan" kan man väl räkna in onsdagen i också, antar jag... pv tyckte jag skulle ringa upp dem själv, kan man göra det? Känns man jobbig eller intresserad då?

Ja, har de inte ringt imorgon mitt på dan får jag väl ringa själv...

//r

Vad roligt att du får jobba med det du vill! :) Har läst i pluggtråden och det var väll du som läste biologi?

Mig ringde de nu på eftermiddagen, jag har gått vidare till nästa steg. Det innebär att jag ska på studiebesök hos företaget en halvdag och träffa lite folk runt det. Det är först nästa vecka, så jag har lite tid på mig med den andra intervjun också.

Jag fortsätter hålla tummarna för dig!!

Spännande! Hoppas du kommer iväg :)

KL

Hoppar in här jag oxå:)
Jag har varit arbetslös sen i november då jag var tvungen att flytta hemifrån väldigt hastigt, hade tidigare en timanställning inom städ. Jag är utbildad till Diplomerad hästskötare men det hjälper ju inte med en trasig axel.

Har sökt mängder med jobb både via annonser, spontanansökningar och företagsbesök men det har inte lett till något:(. Har varit på 2 intervjuer sen i november men jag har inte haft erfarenhet nog. Just nu går jag på jobbcoachning via arbförmedlingen och har en praktikplats på gång men varken jobbcoachning eller praktik ger lön som jag är i stort behov av pga krisande ekonomi:(.

Min jobbcoach säger att jag ska kämpa på och inte ge upp men, just nu känns det bara skit alltihop när allt arbete jag lagt ner inte ger nått resultat. Mår uselt för att jag inte har råd att ge mina djur de dom förtjänar i foderväg eller ha mat till mig så att jag blir mätt varje dag:(
Har 2800 kr att leva på varje månad och det räcker inte eller knappt varje månad med 2 hästar, hund, bil och mat till mig att betala.

Vet inte riktigt vad jag ville med detta inlägg, mest få lite pepping och att skriva av mig lite tror jag:)

Kivina: Grattis, vad kul! Och tack så mycket!:)

Bullet: Välkommen till tråden och ja, det lät ju knapert med pengarna där! Men låter som om du kämpar på och gör allt du kan. Det finns inget sätt som du kan minska kostnaderna på? Medryttare kanske eller nåt? Du har säkert tänkt på allt redan iofs, men iallafall pepp till dig!

//r

Japp det stämmer! :)

niffe; tack, och det hoppas jag också! Tycker det är lite läskigt samtidigt men nu har jag så bra förutsättningar att det nästan måste ske. ;)

Mig ringde de nu på eftermiddagen, jag har gått vidare till nästa steg. Det innebär att jag ska på studiebesök hos företaget en halvdag och träffa lite folk runt det. Det är först nästa vecka, så jag har lite tid på mig med den andra intervjun

Vad roligt, grattis! Låter ju ändå rätt lovande :) Glöm inte att vara trevlig och hälsa på alla, inte bara högsta cheferna ;) Kommer gå jättebra!

KL

Hmm, jaha, fortfarande inget samtal från jobbet jag skulle få besked om "i början av veckan".. ska jag ringa dem själv då? Känns inte som om jag fått jobbet då va..? Blö.

//r

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka