Tråden där vi delar med oss tips och stöttar varandra i jobbsökandet
Jag har smugit runt i kulisserna här ända sedan stallet.se, men nu tänkte jag börja skriva också eftersom jag behöver alla jobbsökartips som ni bukefalister kan komma på 
Någon mer här än jag som just har tagit en examen och söker jobb?
Hur har ni fått era jobb och vilken examen har ni?
Jag har sökt jobb under en månad. Än så länge inget napp. Har en examen i Miljövetenskap. Sökt alla annonser på platsbanken över hela landet och de första ansökningstiderna gick ut för tre veckor sedan.
Har hört att rekryteringsprocessen tar allt från en vecka till två månader så jag vet inte riktigt när det är kört
Fram med era frågor och tips nu
Förresten, är det någon som vet om alla myndighetsjobb måste annonseras på platsbanken? Är det någon idé att spontanansöka till myndighetsjobb?
Någon mer här än jag som just har tagit en examen och söker jobb?
Hur har ni fått era jobb och vilken examen har ni?
Jag har sökt jobb under en månad. Än så länge inget napp. Har en examen i Miljövetenskap. Sökt alla annonser på platsbanken över hela landet och de första ansökningstiderna gick ut för tre veckor sedan.
Har hört att rekryteringsprocessen tar allt från en vecka till två månader så jag vet inte riktigt när det är kört
Fram med era frågor och tips nu
Förresten, är det någon som vet om alla myndighetsjobb måste annonseras på platsbanken? Är det någon idé att spontanansöka till myndighetsjobb?