Sv: Stora jobbsökartråden
Ge det en chans! Du har bara varit där i 3 dagar och för mig är det så att jag alltid är lite "seg" i början men bara jag får den här invänjningsfasen gjord så brukar jag vara en hejare sedan
Att du inte har tempot än och får hjärnsläpp nu och då är fullt normalt, men det här är inget arbetsgivaren kommer att lägga större vikt vid sedan om du bara visar att utvecklingskurvan går uppåt! Du lär dig tempot och du kommer att kunna hålla det och samtidigt hålla ett gott humör! Jag (och vi) tror på dig! Ett tips är att skriva ned saker som du vet att du behöver bli bättre på och reflektera hemma i lugn och ro. Glöm inte bort att ställa frågor och be om tips från dina kollegor om möjligheten finns, då visar du framfötterna och verkar genuint intresserad av att lära dig.
Nu vill jag berätta om mig! (
) Jag var ju på arbetsintervju för ett tag sedan och idag fick jag beskedet om att brukaren ville att jag skulle skola in mig!
Ropar dock inte hej ännu, för av förståeliga skäl så vill inte brukaren välja enbart på grund av en träff utan brukaren vill känna av så att det fungerar i hemmet också. Jag vet att det söktes två personer för varsin tjänst, så jag hoppas att vi är två som får skolas in och sedan om brukaren inte känner att jag (eller den andre) är rätt efter det så söker de vidare. Skulle ju kännas oerhört trist att få skola in mig och sedan få ett "tyvärr men..", för då känns det som att det blir lite av en tävling av det hela. Även om jag förstås bara kan vara mig själv och göra det jag kan för att visa att JAG är rätt kvinna för jobbet!
I övrigt ska jag också skola in mig hos en annan brukare som det verkar, så även om jag inte skulle få tjänsten jag sökt från början så finns det stora chanser för arbete ändå.
Fick också besked från a-kassan idag om att jag har blivit beviljad en ny period och dagpenningen ökade med hela 240 kr/dag så det är jag glad och nöjd över! Har haft riktigt usel a-kassa innan medans den nu blir helt ok och något jag skulle kunna klara mig på i värsta fall.
Ge det en chans! Du har bara varit där i 3 dagar och för mig är det så att jag alltid är lite "seg" i början men bara jag får den här invänjningsfasen gjord så brukar jag vara en hejare sedan
Nu vill jag berätta om mig! (

Fick också besked från a-kassan idag om att jag har blivit beviljad en ny period och dagpenningen ökade med hela 240 kr/dag så det är jag glad och nöjd över! Har haft riktigt usel a-kassa innan medans den nu blir helt ok och något jag skulle kunna klara mig på i värsta fall.