Sv: Stora jobbsökartråden
Du, den tanken har jag haft ofta.. eller den där knappen som ingen har uppfunnit, som förändrar livet till det bättre utan en massa krångel.
Nu har du säkert skrivit detta tidigare, men minnet är kort samt att jag faktiskt inte orkar läsa igenom allt på nytt. I vilket fall som helst, så undrar jag hur gammal du är, hur du är inskriven (och om) på arbetsförmedlingen samt om du har någon fysisk eller psykisk funktionsnedsättning (t.ex adhd, själv har jag en förvärvad hjärnskada som det så fint heter)? Det senare är på grund av att arbetsförmedlingen kan koda personer ibland, vilket ger en del fördelar på vilka insatser som kan sättas in osv.
Har du a-kassa?
I vilket fall som helst så tycker jag inte att du ska ge upp. Jag förstår verkligen din ångest över situationen, för jag sitter i exakt samma situation. En liten parantes om hur jag har tänkt, nu när det faktiskt ljusnat upp för mig. Innan hade jag flera olika vägskäl att "välja" på, men alla med osäker utgång. Nu idag blev jag uppringd av te- och kaffehandeln och jag har fått överta ett vikariat på 50% som väntas pågå till åtminstone november. De resterande 50% tänkte jag försöka lägga på en arbetsträning/praktik inom ett område jag vill vara på och samla på mig lite erfarenheter.
SÅ, jag tänker att jag ska höra med en arbetsplats jag varit på intervju inför sommaren om jag får ha en arbetsträning där. Och då har jag två alternativ och det är 1) arbetsträning 50% i 6 månader och sedan en anställning med lönebidrag, eller 2) arbetsträning fram till sommaren och sedan sommarvikariat 50% där vi får pussla lite för att få ihop med andra arbetsgivaren.
Kan du tänka dig något liknande upplägg om den möjligheten finns?