Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Så, nu har jag hängt här i kulisserna ett tag och hållt nånting för mig själv. Men nu kan jag berätta att jag fått jobb!Det känns så sjukt skönt! Precis som Gimlan är jag en sån som oroar mig för framtiden, fast det har blivit mycket bättre nu för tiden och en känsla av "det löser sig!" har intagit mitt liv. Just eftersom det tenderar att lösa sig..!
Så nu är jag på sommarjobb hela sommaren på annan ort, ägnar dagarna åt labbjobb och lite fältjobb ibland. Sen direkt efter detta blir det att åka hem, packa flyttlasset och åka tillbaka till min studentstad till min första riktiga tillsvidareanställning, som dessutom är inom mitt område.Idag finns det ingen Jante, bara stolthet!
Jag är tyvärr opepp på att såka jobb, anställd tom 17 augusti, så det är väl ingen superpanik just nu, men ett jobb behöver jag ju sen så måste ju tugga på med jobbsöket, men det känns tungt.Mötte idag en bekant som jag inte träffat på jättelänge. Senast vi pratades vid hade han det jättestruligt med studier och var inte alls speciellt glad. Nu var han på väg till en arbetsgivare för att skriva på kontrakt för heltidsjobb och han såg betydligt piggare ut än sist vi sågs. Hur kul som helst, och nu blev jag ännu lite mer peppad att söka fler jobbDessutom har jag idag gått runt och satt upp lappar om att jag söker dagmatte eller liknande till hunden, för att åtminstone ha en sak mindre att oroa sig för när jag väl får jobb. Det känns som om jag börjar komma igång lite nu.
Jag är tyvärr opepp på att såka jobb, anställd tom 17 augusti, så det är väl ingen superpanik just nu, men ett jobb behöver jag ju sen så måste ju tugga på med jobbsöket, men det känns tungt.
Det som känns bra är att jag lärt mig massor redan och att jag kommer lära mig ännu mer innan de här månaderna är över.
Jag är bra intervjusituationer, tricket är det klassiska: Att vara sig själv...