Varför tvekar jag? Jag borde vara glad för att jag fått ett jobb (Visserligen som vikarie men vem vet, kan ju bli förlängt).
Jobbet är i sig rätt fysisk krävande i visa stunder och jag känner mig helt slut i kroppen bara efter ett par dagars arbete. Antingen är det för at jag är så himla otränad eller så är det en kombination med att de är just ett tungt arbete (ibland), mycket springande fram o tillbaka, upp och ner för trappor, samtidigt ska man hålla reda på en massa runt i kring. (Städar tåg, är jobbigare än jag trodde)
När jag började jobba på detta företag så gick jag in med att lära mig så snabbt som möjligt och bli minst lika snabb som de jag arbetar med.
Ibörjan tyckte jag att jag var snabb men ändå inte lika snabb som de andra så jag har försökt öka tempot för varje tåg.
Har kikat lite på hur de andra gör (när de är i närheten) och har sett att de "hoppar" några saker på "städlistan" då man antingen inte hinner det eller för att just den grejen inte behövs göras denna gång... så jag har förskt göra samma sak. Alltså "hoppa" någon punkt från "listan" och klart det går snabbare.
Här om dagen var jag tillsammans med en äldre dam som klagade för att jag jobbade för snabbtJag hade glömt något och sedan efter det har hon letat efter fel jag gjort
"Jag kommer inte säga att du är bra" sa hon sedan till mig..
Viserlign har hon gått på semester nu, så behöver inte jobba med henne på ett tag, men ikväll/natt ska jag jobba med hennes syster, som jag hört ska vara värre med att påpeka saker och ting typ hela tiden
Jag försöker bara "strunta" i vad hon säger men samtidigt fixa till/tänka på det till nästa gång så jag inte upprepar händelsen så att säga.
Och allt är fortfarande så nytt för mig så jag har inte riktigt läart mig att komma ihåg allt som jag ska göra. Allt från städningen till, hur mycket sopor det blev (ska räknas) till en hel del massa annat. Igår la hon över allt sådant till mig och sa, jag skiter i det här nu för jag går på semester snart
Sådant får mig att börja tveka på detta jobb. Är en hel del andra små grejer med men ett jobb är väl aldrig felfritt heller så försöker inte tänka på det så mycket....
Oj, nu måste jag sluta helt tvärt här då jag börjar jobba om en kvarthöhö
Får fortsätta en annan dag![]()
Åhh, en av anledningarna till att jag hatar att vara ny på jobbet utan att ha någon jag känner mig säker med. Det är SÅ svårt, men du lär dig! På tehandeln jag jobbar på hade jag förvisso en som jag kände sedan innan, och de andra som jobbade där var väldigt öppen och förstående. Allt var så jobbigt men nu kan jag det mesta utantill och jag ser vad som behöver göras. Det kommer du också att göra :-)