Stora jobbsökartråden

Om man söker nytt jobb i en ny stad, hur gör ni med intervjuerna? Kan ju inte vara borta från jobbet liksom, jobbar kontorstider.

Är det någon ide att söka ett jobb som börjar innan man kan avsluta nuvarande jobb? Det handlar om ett jobb som kräver universitetsutbildning.

Sök!! Om de vill ha dig så går det ofta att anpassa startdatumet om din uppsägningstid är ett problem
problem. Angående intervjun så kan man Skypea. Det gjorde jag delvis nu till detta jobb.

Sök!! Om de vill ha dig så går det ofta att anpassa startdatumet om din uppsägningstid är ett problem
problem. Angående intervjun så kan man Skypea. Det gjorde jag delvis nu till detta jobb.
Håller på och skriver ansökan nu! Men känner att tre månaders uppsägningstid kanske inte gör mig så eftertraktad. :nailbiting: Jobbet var även via ett bemanningsföretag. :nailbiting:

Håller på och skriver ansökan nu! Men känner att tre månaders uppsägningstid kanske inte gör mig så eftertraktad. :nailbiting: Jobbet var även via ett bemanningsföretag. :nailbiting:

Det vet du ju inte förrän du sökt. Jag bodde i en annan stad och krånglade med intervjuer etc men det var inget problem. Måla inte fan på väggen!

Inga besked än, men det är flera som inte fått, en del som varit för längre än jag, men magkänslan säger att jag ska sikta in mig på annat. Känns okej att inte jobba där, men hela livssituationen blir ju jobbig utan stadig försörjning. Timvik på pendlingsavstånd har jag nog ändå. Tror jag. Har jobb nästa vecka ut, sen är det ut i kylan om det blir som jag tror.

(Sista lönen i slutet av september, har a-kassa, låga omkostnader och sparpengar så det brinner inte i knutarna på det viset, mer att jag känner mig värdelös utan jobb.)

Trots ett gäng sökta jobb känner jag inget hopp om påhugg på annat håll. Måste skriva sjukt dåliga ansökningar.

Inga besked än, men det är flera som inte fått, en del som varit för längre än jag, men magkänslan säger att jag ska sikta in mig på annat. Känns okej att inte jobba där, men hela livssituationen blir ju jobbig utan stadig försörjning. Timvik på pendlingsavstånd har jag nog ändå. Tror jag. Har jobb nästa vecka ut, sen är det ut i kylan om det blir som jag tror.

(Sista lönen i slutet av september, har a-kassa, låga omkostnader och sparpengar så det brinner inte i knutarna på det viset, mer att jag känner mig värdelös utan jobb.)

Trots ett gäng sökta jobb känner jag inget hopp om påhugg på annat håll. Måste skriva sjukt dåliga ansökningar.

I feel you sister! :cautious:

Håller alla tummar för dig. Ska skriva en ansökan nu, en ny Willys-butik ska öppnas i grannorten, de söker 15 nya medarbetare. MÅNGA kommer att söka, så jag vill sticka ut! Hur gör jag det i mitt personliga brev? Funderar på att inleda ungefär så här:

Detta är tre goda anledningar till varför ni ska anställa mig:

* Jag är bra!
* Jag är bättre än bra!
* Jag är bäst!

Ungefär, fast absolut inte med alternativen jag nu radar upp :angel:

Vad tror du/ni blir bäst? De flesta personliga breven de får lär se ut ungefär på samma sätt.

I feel you sister! :cautious:

Håller alla tummar för dig. Ska skriva en ansökan nu, en ny Willys-butik ska öppnas i grannorten, de söker 15 nya medarbetare. MÅNGA kommer att söka, så jag vill sticka ut! Hur gör jag det i mitt personliga brev? Funderar på att inleda ungefär så här:

Detta är tre goda anledningar till varför ni ska anställa mig:

* Jag är bra!
* Jag är bättre än bra!
* Jag är bäst!

Ungefär, fast absolut inte med alternativen jag nu radar upp :angel:

Vad tror du/ni blir bäst? De flesta personliga breven de får lär se ut ungefär på samma sätt.
Funderar också på hur man skall sticka ut... Är så himla svårt att skriva personliga brev. Förra året när jag var arbetslös var det ca 5 av 60 jobbansökningar som gav en intervju.

Brukar skriva en sammanfattning högst upp på ansökningarna, men just nu är det skitsvårt! Vet inte alls vad jag skriva, men ansökan skall skickas in idag!

Jag brukar också göra det, en liten säljpitch på 2-3 rader. Jäkligt svårt ibland.

Annars är det just början på det personliga brevet som jag våndas över nu. Hur inleder man egentlig utan att det bara blir klyschigt och dumt?

Ska sätta mig nästa vecka och peta ännu mer med cv och brev innan höstens ansökningsrace börjar. Något måste ju förändras för att nå igenom.

Jag brukar också göra det, en liten säljpitch på 2-3 rader. Jäkligt svårt ibland.

Annars är det just början på det personliga brevet som jag våndas över nu. Hur inleder man egentlig utan att det bara blir klyschigt och dumt?

Ska sätta mig nästa vecka och peta ännu mer med cv och brev innan höstens ansökningsrace börjar. Något måste ju förändras för att nå igenom.

Ett tips jag fick en gång var att skriva det som en artikel, rubrik, ingress och brödtext. Jag har PMat Gimlan om hur jag skrivit, men får lite mer respons på den senare. Vill dock säga att jag egentligen inte funderat så mkt över om jag verkligen har en ingress och sedan brödtext. Eller ehh, nej, jag har ingen ingress :D

Hur är en säljpitch? :angel:

Usch! Jag har känt mig ganska chill tills nu eller så. Orkar egentligen inte tampas med det här! Känns ju så tröstlöst med alla dessa ansökningar.

Skönt att man inte är ensam, då beror det ju förmodligen inte på att man är helt miffo som inte får ett jobb på studs. (Men tänk om jag aldrig får en vettig försörjning? Eller om det dröjer flera år :nailbiting:)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka