Stora jobbsökartråden

Fick mejl från ett jobb jag sökt:
"Tack för ditt intresse för att arbeta på myndigheten.

Vid ansökningstidens utgång hade 514 personer anmält intresse för tjänsten."

Stor chans att få det jobbet :laugh:

För övrigt har jag allvarliga funderingar på att sluta söka jobb och istället lägga mer tid på volontärarbete. Jag hörde att Röda korset behöver fler volontärer på övervåningen ... :angel:

(Nog för att det hade varit trevligt med extra pengar, men jag "behöver" det ju inte på det sättet. Och mitt CV hade mått bra av lite mer innehåll ...)

På torsdag blir det fullt upp.
Arbetsintervju på morgonen och möte med kommunen för att prata om studier vid lunchtid. Det ska dock bli väldigt kul att se kommunmänniskans min när jag berättar att jag varit på arbetsintervju, för på senaste mötet var han bestämd med att jag "omöjligt skulle kunna få jobb" och att det just därför var bra om jag pluggade istället :p Framförallt verkar han vara övertygad om att jag är en stillasittande latmask som bara slappar och rullar tummarna hela tiden, så ja, det ska bli underbart att kunna bevisa för honom att han har fel.

Jag ska på intervju idag i Malmö för telefonförsäljare. Inget drömjobb men just nu är jag desperat efter jobb. Får 2800 i månaden från a-kassa och det täcker inte ens halva hyran. På detta jobbet var det fast timlön + provition. men ska såklart kolla upp de ordentligt för det låter för bra för att va sant. och börjar inte jobba innan kontrakt e skrivet.

Min mage fortsätter att besitta en smula nervositet, vet dock inte om detta beror på stressen över att vara arbetslös kombinerat med hoppet om ett ev. jobb eller om det faktiskt kan vara så att det gick bra på en av intervjuerna. Igår hade det gått en vecka, hur länge tycker ni att man ska vänta innan man hör av sig och frågar hur det gick?

// living_dead - stressad de luxe.

Min mage fortsätter att besitta en smula nervositet, vet dock inte om detta beror på stressen över att vara arbetslös kombinerat med hoppet om ett ev. jobb eller om det faktiskt kan vara så att det gick bra på en av intervjuerna. Igår hade det gått en vecka, hur länge tycker ni att man ska vänta innan man hör av sig och frågar hur det gick?

// living_dead - stressad de luxe.
Tycker du kan höra av dig :)

Här är det också dödare än i graven. Har sökt de jobb som låg ute i augusti, fem st allt som allt. De jag har fått respons på har haft minst 200 sökande. Jobben jag sökte i somras (och som borde ha passat perfekt) har jag fått tack men nej tack på. Vet inte vad jag ska göra mer nu?

Här är det också dödare än i graven. Har sökt de jobb som låg ute i augusti, fem st allt som allt. De jag har fått respons på har haft minst 200 sökande. Jobben jag sökte i somras (och som borde ha passat perfekt) har jag fått tack men nej tack på. Vet inte vad jag ska göra mer nu?
Man får tugga på. Även om det suger. Fick ett mejl igår om avbruten rekrytering, utöver det med över 500 sökande, och ett eller två tack, men nej tack idag.

Självförtroendet och framtidstron är på topp! Not :(

Självförtroendet och framtidstron är på topp! Not :(

Glass?

hardpkvariety_1362889.gif

Imorgon är det dags för arbetsintervju, och jag känner att jag ser allmänt jätterisig ut just nu... Visserligen är det inget jobb som kräver att man ser prydlig ut, inte alls, men det vore ju fint att känna sig lite ordentlig i alla fall. Funderar därför på att lacka naglarna i någon rolig färg ikväll och ta ett fotbad :p Usch, jag vill bara att det hela ska vara över nu.

Nu blev jag lite låg :( Händer nada här...

Glass är bra! Tycker det är tråkigt att höra att det står still för dig. :( Fast det händer inte så mycket här heller, ingen om har hört av sig eller svarar i telefon, så jag mailade istället. Passade även på att slänga iväg en ansökan till ett annat jobb.

Om vi dansar lite kanske det släpper? :idea: Jag kan börja: :banana::bump::banana::bump::banana:

Hej! Jag planerar att börja plugga i vår, dvs i slutet av januari tror jag vårterminen brukar börja, och enligt statistiken bör jag komma in utan problem. Dock behöver jag ju ha en inkomst fram tills dess. Ska få besked om ett jobb imorgon som isåfall inleds med 4 veckor utbildning med start nästa vecka. Är det oschysst av mig att tacka ja när jag måste säga upp mig om tre månader?

Hej! Jag planerar att börja plugga i vår, dvs i slutet av januari tror jag vårterminen brukar börja, och enligt statistiken bör jag komma in utan problem. Dock behöver jag ju ha en inkomst fram tills dess. Ska få besked om ett jobb imorgon som isåfall inleds med 4 veckor utbildning med start nästa vecka. Är det oschysst av mig att tacka ja när jag måste säga upp mig om tre månader?

Nej.

Det tycker jag beror på. Är det ett högkvalificerat jobb? Heltid/deltid/extra? Tänker du säga upp dig eller be om att få gå ner i arbetstid?

Det finns väl inget "allmängiltigt" svar, men jag hade tyckt att det var ganska svinigt att få en betald utbildning på en månad och sedan bara jobba i tre månader. Åtminstone om du inte berättat om dina planer för arbetsgivaren. Men som sagt, det är bara vad jag tycker.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka