@GoLightly Tack! Ska man skriva typ "referenser på begäran" eller nått? Ansökan går via typ massa formulär på internet, där fanns ju att man kan lägga till bild osv...
Ja det tycker jag man kan göra, brukar jag göra iaf
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
@GoLightly Tack! Ska man skriva typ "referenser på begäran" eller nått? Ansökan går via typ massa formulär på internet, där fanns ju att man kan lägga till bild osv...
Jag hade tänkt söka ett jobb som jag har rätt kvalifikationer för (om än inte jättestor erfarenhet, dock gjort praktik), men har lite frågor...
Hur har ni gjort med referenser? Jag har en skriftlig referens från praktikplatsen, sommarjobbade på ett ställe i sommar där jag har skriftligt "betyg" från samt att jag jobbar extra nu. Ska jag skicka med de skriftliga?
Hur har ni gjort med foto? Huvudbild speciellt tagen för tillfället? Normal "vardagsbild"?
Någon som vet någon bra CV-granskar tjänst? Är medlem i Naturvetarna (fackförbund) om det nu hjälper. Behöver söka innan veckan är slut också![]()
Jag begär alltid muntliga referenser. Alltid. Och jag lämnar alltid över referenser vid ett personligt möte, aldrig via mail eller post. Jag vill veta vem som är mottagare. Och det är ju heller inte intressant att kontrollera referenser förrän det blivit grönt ljus vid ett personligt möte.
Nu är jag här igenFick tipset "Genom att ha en rubrik i ditt brev kan du direkt attrahera arbetsgivaren/mottagaren. Var kreativ och skapa en rubrik som väcker nyfikenhet och som profilerar dig för tjänsten"
Skitbra, men hur ska jag göra det?
"Er nästa xx!"
"den perfekta xx!" känns båda lite.. klyschiga. Eller är det så man ska vara?
Nu är jag här igenFick tipset "Genom att ha en rubrik i ditt brev kan du direkt attrahera arbetsgivaren/mottagaren. Var kreativ och skapa en rubrik som väcker nyfikenhet och som profilerar dig för tjänsten"
Skitbra, men hur ska jag göra det?
"Er nästa xx!"
"den perfekta xx!" känns båda lite.. klyschiga. Eller är det så man ska vara?
Fick inte jobbetKänns typ orättvist, fast det inte riktigt funkar så.
Fler intervjuer nästa vecka, men då på andra orter som man inte kan pendla till. Känns inte alls kul.
...nu har jag en fråga igen. Jag söker ett jobb via en extern hemsida, som det så fint står. Man ska bifoga CV mm som vanligt men OCKSÅ fylla i olika rutor med "arbetslivserfarenhet", "utbildning" "kunskaper" och sånt. Alltså precis det man skriver i ett CV. Ska jag göra allt dubbelt (tänker klistra in från CVt, typ) eller lämna de rutorna eller hur gör man?![]()
![]()
...nu har jag en fråga igen. Jag söker ett jobb via en extern hemsida, som det så fint står. Man ska bifoga CV mm som vanligt men OCKSÅ fylla i olika rutor med "arbetslivserfarenhet", "utbildning" "kunskaper" och sånt. Alltså precis det man skriver i ett CV. Ska jag göra allt dubbelt (tänker klistra in från CVt, typ) eller lämna de rutorna eller hur gör man?![]()
![]()
Ehh HUR noga är anställningsdatum? Ska jag leta bland papper och hitta exakta datum eller går det bra att höfta lite?
Om det är möjligt anger jag bara månad, inte exakt datum.