Stora jobbsökartråden

Jag blir uppriktigt bekymrad om man tror att andra betalar för ett medlemskap men jag ska få hjälpen gratis för att jag behöver den. Utan att betala.

Facket är ju ingen allmännytta. Det är en förening med betalande medlemmar. Som ger service till sina medlemmar. Den här informationen fick vi i högstadiet under samhällskunskapen och jag tycker det verkar som att dessa delar sedan dess utgått ur undervisningen. Sedan fick jag hem massor av material när jag fyllde 18 år.

Sedan finns det ju väldigt mycket att läsa på nätet, om man gör en snabb googling.

Ansluter mig till tråden tidigare än väntat!
Efter operation av knät för två veckor sedan så hade jag egentligen tänkt vänta minst en månad innan jag börjar söka deltidsjobb då det är mycket nog med knät och heltidsstudierna just nu.
Men så kom det upp en annons om extrajobb på en riktig drömarbetsplats och jag tänkte att "äsch jag skickar väl ett mejl, även om jag inte kommer få det så har jag i alla fall visat intresse".
Och vad händer då idag! Jag blir uppringd och inbjuden till anläggningen på intervju imorgon förmiddag!
Wiiie! Känner mig både glad, nervös och lite illamående..:o:laugh::nailbiting:

På vägen hem från anställningsvju i sthlm i måndags blev jag uppringd av ett företag som ville att jag skulle komma på vju till dem. Så det har jag gjort idag. Men NU har jag inga fler vjuer bokade iaf. Väntar bara på svar :nailbiting::nailbiting::nailbiting:
Skulle fått två svar i slutet av veckan. Ev tre. Inte fått något. Nu är jag sur! Innebär ju förmodligen att jag inte fått något av de två - men man kan väl höra av sig iaf? :mad:

Skulle fått två svar i slutet av veckan. Ev tre. Inte fått något. Nu är jag sur! Innebär ju förmodligen att jag inte fått något av de två - men man kan väl höra av sig iaf? :mad:

Sånt där är så tarvligt, det är ju faktiskt inte så svårt att markera alla ansökande i inkorgen och skicka iväg "tack för din ansökan, men..."
Får hoppas att dom bara är lite sega så att du får ett positivt svar på måndag istället!

Uppdatering för mig: Allt gick super! Tillbaka imorgon och provjobba/gå med nuvarande anställd/antagligen bli kvar hela dagen för att jag är så nyfiken, haha.
Fick positiva vibbar från båda cheferna och som jag förstod det så har dom bara en till intervju inplanerad, på måndag, så efter det borde jag få svar. Wiie!

Sånt där är så tarvligt, det är ju faktiskt inte så svårt att markera alla ansökande i inkorgen och skicka iväg "tack för din ansökan, men..."
Får hoppas att dom bara är lite sega så att du får ett positivt svar på måndag istället!
Sen är det väl juste att ringa om man varit med på vju, men å andra sidan hellre ett svar i tid på mejl än inget alls eller ett sent svar.

Jag hoppar med i denna tråd. Jag har ett jobb, jobbar som butikschef på ett välkänt företag inom skönhetsbranschen sedan tre år, men jag vill komma vidare i karriären. Nu har jag precis ansökt till en intern vakans, som utbildningschef inom företaget. Håll tummarna att jag får komma på intervju :banana: Jag har vikarierat för nuvarande utbildningschef vid ett tillfälle innan och jag har relevant universitetsutbildning så jag hoppas verkligen på en inbjudan till intervju. Skulle i så fall utbilda hela Sveriges butikschefer i ledarskap och alla anställda inom sälj, strategi och produktkunskap. Sjukt kul:love:

Jag har ett jobb, lågstadielärare på heltid, men tycker att det är extremt tungt och är helt inne på att göra någonting annat. Är inne på ams vareviga dag men det är inte lätt att hitta någonting som går att söka med en lärarutbildning i bagaget. Man ska väl vara glad över att ha ett jobb i dagens samhälle men jag går enbart dit för att kunna ha hästen kvar och så kan jag inte ha det i 40 år till.

Här en till som borde ta tag i jobbsökandet, vantrivs till viss del på jobbet. Men har inte riktigt orkat söka nytt jobb. Men nu tror jag att jag vet vart jag vill bo. Så nu är det "bara" att börja söka nytt jobb...

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka