Stora jultråden 2015

Fräckaste prydnaderna i årets gran! :p @Scata Här ser du mina glitterdjur. Noshörningen har jag blandat glitter tillsammans med limmet/lacket, blev lite annorlunda effekt, men den känns lite "klibbig". De andra har jag penslat med lim/lack och sen pudrat/öst/tryckt dit glitter på. De lossar lite glitter än, men förvånansvärt lite :)
11201870_10156258279490114_4715912689380266915_n.jpg
Superhäftigt :love: din gran är så snygg!!
Jag får nog inga bekymmer att få BARNET att pyssla när jag visar dom här :D
 
Idag vill jag bara svära åt utebelysningen som jag satt upp i päronträdet :rage::rage::rage:
Ägnat 2 timmar i kall snålblåst att felsöka den eftersom den behagade slockna igår, och inte har jag blivit något klokare än. Troligen är den lampa jag bytte ut trasig redan från förpackningen (jag ska mäta den så fort jag har tinat upp) så jag måste köpa fler...:mad:
 
Nu har här dekorerats (köpe)pepparkakor, kolakakor och brysselkex är tillverkade :p och mandelgrottor samt klenäter ska inköpas för så långt sträcker sig inte mina kunskaper.

Nästa vecka blir det julgodis :love:
 
Den här tråden känns lite död i år, har alla lika fullt upp som jag har? :p

Jag har äntligen varit iväg och handlat ingredienser, så nu ska det bakas pepparkakor! Sedan blir det lussekatter så att allt "tråkbak" är avklarat. I helgen blir det till att baka flera olika sorters fudge och tryfflar.

Jag valde att ta ledigt dagarna innan jul i år så dem ska spenderas på att göra praliner, städa och sedan slutligen julpynta dagen innan julafton :love: Måste komma på något bra sätt att surra julgranen nu när jag har (klantiga) katter, vill inte att den ligger ner på julaftons morgon :grin:
 
Den här tråden känns lite död i år, har alla lika fullt upp som jag har? :p

Jag har äntligen varit iväg och handlat ingredienser, så nu ska det bakas pepparkakor! Sedan blir det lussekatter så att allt "tråkbak" är avklarat. I helgen blir det till att baka flera olika sorters fudge och tryfflar.

Jag valde att ta ledigt dagarna innan jul i år så dem ska spenderas på att göra praliner, städa och sedan slutligen julpynta dagen innan julafton :love: Måste komma på något bra sätt att surra julgranen nu när jag har (klantiga) katter, vill inte att den ligger ner på julaftons morgon :grin:
Baka pepparkakor ger jag mig inte på. Minns med fasa de torra eller för mjuka, lite alvbrända pepparkakorna jag och min mor åstadkom när jag var liten. :wtf:

Däremot blir det lussekatter här om en liten stund. Och förhoppningsvis lite chokladbräck också om jag kommer på några goda.
 
Jag satte upp adventsljusstakarna torsdagen innan första advent för att det helt enkelt inte gick att vänta längre.
Förra helgen köpte vi julblommor och tog in granen, i tisdags gjorde jag kola och den här helgen har vi bakat lussekatter för andra gången i år. Nu är det bara julklapparna kvar.
 
Vi pyntade lite hemma fredagen före första advent. Vi kör rätt sparsmakat: stjärnor i alla fönster, röd duk på matbordet i vardagsrummet och en stor röd julstjärna (blomman), en röd amaryllis på köksbordet och en granriskrans med rött sidenband på ytterdörren.

Inte en tomte så långt ögat kan nå, precis så som vi vill ha det, och gardinbyten orkar vi inte med, vi har dock rätt neutrala gardiner i vilket fall.

Igår morse tittade vi på lucia på tv och vi har börjat kika på alla mysiga julfilmer, igår kikade vi på ensam hemma tillexempel :love:

Bakade saffransbullar häromdagen, julgodiset görs längre fram då vi brukar ta med detta till familjerna på julafton. Ja och alla julklappar är inköpta. Ska ge mig på att baka en mjukpepparkaka i veckan.
 
Många "första gången" på julgodis-sidan i år, mozartkulor, knäck med polkagris och knäck med apelsin :) Ska slå in de sista julklapparna ikväll, till bästa vännen, och till julklappsspelet. Och sen har jag 4 påsar kryddor jag ska ge bort hade jag tänkte, men vet inte vilka kryddor till vem... Är mammas man och sen min lillebror och lillasyster som ska få tänkte jag. Lillebror nr 2 får en påse julgodis, istället för han är sån gottegris :p
 
Usch jag borde göra knäck och resten av chokladbräcket idag men jag orkar bara inte. Har huvudvärk, sonen är gnällig och jag känner mig ganska ynklig.
 

Liknande trådar

Hästvård Min 12-årige Irish Cob valack fick kolik söndag kväll. Igen. Han fick kolik tre gånger förra hösten (stod uppstallad i Frankrike) -...
Svar
5
· Visningar
2 716
Senast: Egonson_
·
Katthälsa Hej! Har rätt stora problem här hemma med min lilla katt Zingo som är 11 år gammal. Nu har lille Zingo tydligen åkt på diabetes. Han...
Svar
4
· Visningar
1 853
Senast: Sol
·
Övr. Barn Antar att denna tråden passar bäst här eftersom det gäller dotterns födelsedag. Hur gör ni när ni firar? Jag har vuxit upp med att man...
Svar
17
· Visningar
1 994
Senast: Snurrfian
·
Relationer Om någon listar ut vem jag är så håll det gärna för er själva....(nytt nick) Jag träffade i feb en kille, han 35, jag är 29...
2 3
Svar
46
· Visningar
7 548
Senast: Texaz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kemisk kastration?
  • Katter och spädbarn

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp