Stora shoppingtråden II

Jag har köpt sadelpadd. Jag har en sedan tidigare, men just de som tillverkats för att passa till Sensation ligger verkligen som en smäck utan att glida etc. (Och jag hittar dem inte på EcoGolds hemsida numera..) Jag föredrar att ha flera, för att kunna tvätta etc, och så har jag ju faktiskt två Sensation-sadlar - det är bara enkel logik att det då behövs två paddar också :angel: . Hittade en begagnad i fint skick, en person som jag köpt hästgrejer av tidigare som sålde, så slog till. Det gäller att passa på medan hästen saknas :D .
 
Apropå träns från Eqviptus.. Jag köpte ett begagnat sådant nyligen där jag klippte bort "snokremmen" och satte ett par av deras bettremmar där istället. Tycker det blev rätt så fint, men framförallt funktionellt. Bilden är från första gången det provades, har bytt till ett längre pannband och sänkt nosgrimman lite sedan dess. :)
20240311_132250.jpg
 
Apropå träns från Eqviptus.. Jag köpte ett begagnat sådant nyligen där jag klippte bort "snokremmen" och satte ett par av deras bettremmar där istället. Tycker det blev rätt så fint, men framförallt funktionellt. Bilden är från första gången det provades, har bytt till ett längre pannband och sänkt nosgrimman lite sedan dess. :)
Visa bifogad fil 141712
Wow vilken bra lösning! Passar dessa tränsen bättre än Micklem gör? Jag har haft micklem innan men hur jag än gjorde kunde jag inte få det att sitta vettigt med bett-clips, trots att hästen har ett ganska ”normalt” huvud…
 
Wow vilken bra lösning! Passar dessa tränsen bättre än Micklem gör? Jag har haft micklem innan men hur jag än gjorde kunde jag inte få det att sitta vettigt med bett-clips, trots att hästen har ett ganska ”normalt” huvud…
Jag har aldrig haft ett Micklem, så det kan jag inte jämföra med tyvärr. Däremot har jag tidigare köpt ett från Eqviptus fyndhörna för några månader sedan och kunde då få ett hopplock med olika storlekar på delarna då ponnyn har lite knepiga proportioner. Väldigt bra service! Hör med dem om du är tveksam över storlek. Tränset i sig är fint utformat och reglerbart. Gillar det delade nackstycket! Köpte ett till begagnat just för att kunna klippa i det, ville inte göra det på det jag redan hade ifall det inte skulle bli bra :angel:
 
Apropå träns från Eqviptus.. Jag köpte ett begagnat sådant nyligen där jag klippte bort "snokremmen" och satte ett par av deras bettremmar där istället. Tycker det blev rätt så fint, men framförallt funktionellt. Bilden är från första gången det provades, har bytt till ett längre pannband och sänkt nosgrimman lite sedan dess. :)
Visa bifogad fil 141712
Smart lösning! Problemet på mitt av dessa tränset blev att den remmen du klippt bort störde bettet på min häst. Så väldigt smart lösning.
 
Jahopp.

Efter ridning i lördags upptäckte jag att sömmen på mina ridstövlar har gått upp. Stövlarna är inköpta 2014? ett par MH sovereign High rider. Dom är dock rätt slitna och mjuka nu. Så tyckte inte det är värt att betala för en reparation.

klickade hem ett par Ego7 med 15 % rabatt på horseonline. Skall bli kul att prova dom.
 
Efter att ha insett att jag inte kommer vilja ha min häst naken i hagen förrän det torkat upp, så beställde jag ett rambo autumn series så att vi iaf har lite regnskydd några månader fram, vi har mellan 10-13 grader just nu.
 
Har köpt eksemtäcken. Nödvändigt men fruktansvärt tråkiga pengar och tycker så synd om min lilla häst som kommer behöva använda dem. Så nästan 3000kr(!!!) fattigare. Köpt två st Rambo Hoody eftersom jag måste ha hög denier, de billiga håller runt 5 dagar så jag hoppas dessa håller några veckor😞

Måste köpa en eksemhuva också men vet inte riktigt hur jag ska få till fästet för att inte riskera någon glipa... Det måste också sitta så att kompisarna inte kan ta av den.
En eksemhuva från Boett kostar 800kr 🫣
 
Jag har fått hem min HS Mips Matt Agat, så här får ni en konstigt vinklad bild av den och mitt flustered face innan den premiärades på klätterträningen igår.

20240406_161643.jpg


Väldigt skön och känns som att den täcker och skyddar ordentligt. Och väldigt bra pris, med min kundrabatt blev det 1520 kr ca.
 
Har köpt eksemtäcken. Nödvändigt men fruktansvärt tråkiga pengar och tycker så synd om min lilla häst som kommer behöva använda dem. Så nästan 3000kr(!!!) fattigare. Köpt två st Rambo Hoody eftersom jag måste ha hög denier, de billiga håller runt 5 dagar så jag hoppas dessa håller några veckor😞

Måste köpa en eksemhuva också men vet inte riktigt hur jag ska få till fästet för att inte riskera någon glipa... Det måste också sitta så att kompisarna inte kan ta av den.
En eksemhuva från Boett kostar 800kr 🫣
Båda mina gubbar har Rambo Hoody. Definitivt värda priset! Varierar med Rambo summer series. Summer series är sjukt ömtåliga, hoodisarna är rejäla! Zackes har hållit för Dios pirayafasoner när de gått ihop i perioder.
 
Båda mina gubbar har Rambo Hoody. Definitivt värda priset! Varierar med Rambo summer series. Summer series är sjukt ömtåliga, hoodisarna är rejäla! Zackes har hållit för Dios pirayafasoner när de gått ihop i perioder.
Håller tummarna att de tål tänderna från en ettåring och en fyraåring🙏🏻
Tack, det ger mig lite hopp!
 
Handlade lite på Fagers rea förra veckan. Gillar verkligen deras ridkläder.
Köpte Fia t-shirt och Fia långärmad, har dessa sen innan så körde lite fler färger.
Köpte även deras Siri Hybrid jacka, den är verkligen jättesnygg men tight nertill och suuuuuuuuperlånga ärmar. Jag har S i allt från Fager men denna köpte jag i M, pga vill kunna ha tröja under om det krävs, men som sagt tight nedtill och då har jag inte mycket till höfter och rumpa hahaha
 

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 039
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
7 392
Övr. Hund Idag hände det som "inte får hända" (okej nu lät det gravallvarligt och det gick ju bra så "ingen" skada skedd, ingen har dött eller...
2 3
Svar
56
· Visningar
5 185
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har funderat några varv till på mitt förhållande till mat, efter att jag skrev mitt blogginlägg om det här tidigare...
Svar
13
· Visningar
3 236
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Glass
  • Strejk

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Kattsnack 10
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp