Stora shoppingtråden IIII

Bukefalos 30 år!

Hur gör man det? Det låter jätteintressant för vår ponny som är väldigt obekväm med både nätmask och pannband med hängande trådar. Allt kläs av så fort hon släpps, men nu börjar hon bli röd i ögonen.

Sådär nu har jag flätat in från ett flyveil. Får se om det funkar bra!

Jag tog en del pannlugg och två fransar för att få fler fransar helt enkelt. Gick åt kanske 1/3 av pannbandet. Det faller inte lika bra som ett pannband på grimman, men bättre än bara pannluggen! Får se om jag behöver utveckla metoden något mer!

collage_export_D5B8D3F6-4349-43AB-99D4-30F3A280FB40.webp

Ja, det paketet erkänner de ju att de inte hittar 😒

Jag fattar inte varför någon vill skicka med Bring, varken bra eller billigt.

Jag skickade ett paket till Finland i tisdags, trots att jag lämnade in det efter stopptiden kom det fram idag.
Just på Vinted är ju bring ofta väldigt billigt, inte sällan billigast. Och du kan precis som du skriver inte ta bort det som alternativ

Som köpare på Vinted går det att välja bort Bring upptäckte jag. Fick upp dom som förslag senast och bytte direkt😅.
Mm men inte som säljare. Och ibland erbjuds bara bring till köparna trots att man erbjuder flera val som säljare. Så det är svårt att undvika om man inte ska undvika köp

Mm men inte som säljare. Och ibland erbjuds bara bring till köparna trots att man erbjuder flera val som säljare. Så det är svårt att undvika om man inte ska undvika köp

Precis, det är sjukt störande att man inte får välja själv 😒

Nu har Bring gett upp om paketet och kommer betala ut ersättning, det tar bara 25 dagar till innan säljaren får den 🙃
Vilka hjältar 🤩

Jag hade beställt hem ett par boots till minin, floating minis i storlek 6-7 (dvs max 7 cm breda hovar). Lite skillnad från Elsas 15 cm hovar 😅 De funkade dock inte alls med hennes hovar vid snabbprovning så de fick gå på retur.

Men vilken service av Hovbalans, dels fick jag hem första paketet dagen efter beställning och hon skickade de andra vi pratat om att prova (Flex Ahti) direkt och drog av priset för de jag skulle skicka tillbaka. Beställde igår, är redan vid min terminal imorse enligt DHL. Hon skulle även ta hem Elsas Magic Explora (imo världens bästa boots för tunga, kraftiga hovar) så att de är hemma när jag ska beställa dessa framöver.

Jag hade beställt hem ett par boots till minin, floating minis i storlek 6-7 (dvs max 7 cm breda hovar). Lite skillnad från Elsas 15 cm hovar 😅 De funkade dock inte alls med hennes hovar vid snabbprovning så de fick gå på retur.

Men vilken service av Hovbalans, dels fick jag hem första paketet dagen efter beställning och hon skickade de andra vi pratat om att prova (Flex Ahti) direkt och drog av priset för de jag skulle skicka tillbaka. Beställde igår, är redan vid min terminal imorse enligt DHL. Hon skulle även ta hem Elsas Magic Explora (imo världens bästa boots för tunga, kraftiga hovar) så att de är hemma när jag ska beställa dessa framöver.
Hon är verkligen helt suverän!

Fick till slut hem rambotäcket och det hamnade i rätt paketskåp! Det var inget nyare täcke.. får hoppas det håller tätt bara.
Storlek 140, trodde det skulle vara stort! Men satt bra, lite rymligt. Så tänkte köpa ett begagnat Rambo protector i 140 på Vinted som kom ut i morse men blev snål och prutade lite - så var det sålt 🤷🏼‍♀️ kanske lär kosta på ett nytt ändå.
Satte i lite fler flyveils också. Konceptet funkar bra, alla är kvar och luggen med. Skyddar inte jättebra, blev lite bättre med fler och bättringen utan. Skulle tagit mindre mängd lugg så jag fått i fler från början men vilket jobb🙈 inte helt optimalt med tvååring heller. får se hur länge de sitter innan jag gör om.

collage_export_252C991B-A363-4B31-828B-6E829303B6E3.webp

Mitt träns har kommit 🥳
Helt nytt och fick tyglar också 😍
Provade det lite snabbt bara, orkade inte ta bort bettet från det gamla tränset så tog bara ett som var löst, därför är det inte ordentligt inpassat. Ville bara se att det passade och det gjorde det.

Kolla så glad Ärtan blev ❤️🤣
20260711_102934.webp

Nova ungefär lika glad som Ärtan över sitt ”nya” träns 🤣
Hon har kliat sig på mulen precis där remonten ligger så hittade på ett gammalt schockemöhle jag köpt begagnat för många år sen till hennes mamma, och jag tror ett helt nytt pannband med champagnestenar från Amare. Tyckte det passade bra 😍

Visa bifogad fil 187986
Amare hade verkligen fina pannband! Är så arg att jag sålde mitt som hade regnbågsfärger, det var SÅ fint😭.

Jag tappade humöret av att hästarna stördes av bromsar redan tidigt på morgonen idag. Så nu blev jag äntligen färdig att åka och köpa en sån där bromsfälla med en stor svart boll. Nu är hästarna räddade in i lugnet och svalkan i stallet, så nu hoppas jag hela traktens bromsar väljer att fokusera helt på bollen när den blir riktigt varm och lockande. Och dö som de förtjänar när de plågar mina djur.

Eftersom shoppingturen ledde förbi Ikea så gick jag in för att köpa en uppsittningspall att ha i reserv, och när jag var på väg till kassorna så låg där träningsmattor "Plufsig" rakt framför ögonen. Så då blev det ett spontanköp av en sådan också att ha till den fria avsuttna träningen.

Haha @Lillgrådis jag köpte också en sån nyligen. Hoppas på god fångst hos oss båda.

Ja jag har varit ute och rekat flera gånger redan! Men det är mest flugor som landat än så länge. Inte för att jag sörjer dem heller men det är bromsarna som orsakar min krigsförklaring. Läste någonstans att det märktes mest resultat efter några år när det minskat antalet ordentligt, men varje stickande insekt mindre är en liten delseger. Nu tar vi dom! :devil:

Ja jag har varit ute och rekat flera gånger redan! Men det är mest flugor som landat än så länge. Inte för att jag sörjer dem heller men det är bromsarna som orsakar min krigsförklaring. Läste någonstans att det märktes mest resultat efter några år när det minskat antalet ordentligt, men varje stickande insekt mindre är en liten delseger. Nu tar vi dom! :devil:
Det verkar vara så himla olika hur de funkar. Vår funkar inte alls! Har aldrig tömt behållaren och läst att vissa får tömma varje vecka?!
Men bromsen sätter sig på hästarna istället.
Den sitter förmodligen på fel plats. 🤷🏼‍♀️
Hoppas din är bättre bromsjägare 😁

Det verkar vara så himla olika hur de funkar. Vår funkar inte alls! Har aldrig tömt behållaren och läst att vissa får tömma varje vecka?!
Men bromsen sätter sig på hästarna istället.
Den sitter förmodligen på fel plats. 🤷🏼‍♀️
Hoppas din är bättre bromsjägare 😁
Vad jag förstått så är det viktigt med placeringen?

Idag åker vi och köper klassiska höbalar. Denna vecka lär de få stå inne dagtid och äta hö.

Det är riktigt tråkigt nu med alla bromsar. Mördardjur!

Fick med ett fårskinnsunderlägg till gjorden jag köpte och jag vill tvätta den innan användning.

Har erfarenhet av att fårskinnsprodukter är svåra att tvätta, att lädret torkar, och så vill jag ju inte ha det. Hur tvättar ni fårskinn utan att det blir stelt?

Fick med ett fårskinnsunderlägg till gjorden jag köpte och jag vill tvätta den innan användning.

Har erfarenhet av att fårskinnsprodukter är svåra att tvätta, att lädret torkar, och så vill jag ju inte ha det. Hur tvättar ni fårskinn utan att det blir stelt?
Ullprogram och särskilt tvättmedel för fårskinn är nog det som är mest safe😊

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka