Stora shoppingtråden IIII

Bukefalos 30 år!

Låter som att hästägaren kanske råkat välja helt fel bett för den hästen bara. Det är knappast ett dåligt bett bara för att alla hästar inte gillar.

Ska säga att jag tycler sprenger gör de bästa betten och jag rider till vardags på ett billigt bett från hööks, men jag uppskattar ändå att Fager har tänkt till och erbjuder rätt många olika modeller beroende på vad man behöver till hästen. Också lägre pris än sprenger. Tex så tar Fager kring tusenlappen för det bett jag överväger, som då blir en budgetvariant jämfört med sprengerbettet jag egentligen vill köpa (om det fanns i rätt storlek) som kostar 2400 kr🤑
Vad var det för modell du sökte på Sprenger?

Jag kanske har ett... :idea:

Vad var det för modell du sökte på Sprenger?

Jag kanske har ett... :idea:
WH-ultra med rulle och fasta ringar! Det startar dock på storlek 12 (bridong) eller 12,5. Sur över att de inte tillverkar alla modeller i lite fler storlekar!

Jag har alltså ett wh-ultra med rulle och lösa ringar, som hästen verkar gå bra på. Vill testa om jag kan få lika bra känsla men med fasta ringar😊

Har rotat fram ett Fager Julia från gömmorna som jag använder en hel del just nu, men Fagers nya tävlingsgodkända varianter är relativt lika wh-ultra iaf utifrån rullens utformning.

Låter som att hästägaren kanske råkat välja helt fel bett för den hästen bara. Det är knappast ett dåligt bett bara för att alla hästar inte gillar.

Ska säga att jag tycler sprenger gör de bästa betten och jag rider till vardags på ett billigt bett från hööks, men jag uppskattar ändå att Fager har tänkt till och erbjuder rätt många olika modeller beroende på vad man behöver till hästen. Också lägre pris än sprenger. Tex så tar Fager kring tusenlappen för det bett jag överväger, som då blir en budgetvariant jämfört med sprengerbettet jag egentligen vill köpa (om det fanns i rätt storlek) som kostar 2400 kr🤑
Det var ett bett som rekomenerades till hästar som blir oroliga i munnen och lätt släpper kontakten. Problematiken blev större med Fagerbettet.

WH-ultra med rulle och fasta ringar! Det startar dock på storlek 12 (bridong) eller 12,5. Sur över att de inte tillverkar alla modeller i lite fler storlekar!

Jag har alltså ett wh-ultra med rulle och lösa ringar, som hästen verkar gå bra på. Vill testa om jag kan få lika bra känsla men med fasta ringar😊

Har rotat fram ett Fager Julia från gömmorna som jag använder en hel del just nu, men Fagers nya tävlingsgodkända varianter är relativt lika wh-ultra iaf utifrån rullens utformning.
Men ja!
Skitstörigt att många börjar på 12. Jag vet att jag var långt ner i nåt nät-träsk för ett par år sen och hittade någon ”Sprenger-ponny”-sida, men då fanns inte den modell jag letade efter ändå…

Jag har ett med rulle med lösa ringar. Vanligt tredelat med fasta ringar har jag också, och det bettet trivs många hästar med.

Så tyvärr har jag inte det du söker.

Ja jag tänker att hur ska man kunna veta eller gissa vilket bett man ska testa? Det finns så så mycket att välja mellan 🙈
Jag har gjort det enkelt för mig och har två olika bett som jag alternerar emellan. Sprenger tredelat med D-ring och ett rakt plastbett (sprenger duo?).

Lillhästen gillar plastbettet bäst. Less is more, känns det som.

Storm i sitt nya fina utetäcke. Grönt är hennes färg, men det är sällan det finns täcken i den färgen, hon har en hel drös marinblå.

IMG_0084.webp

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Valvaka!
  • Dejtingtråden 39
  • Stensamlare?

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

• Kattsnack 12
  • Kattnamn från sagor?