Stora shoppingtråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dottern önskade sig barbackapadd och denna ridrepgrimma med tillhörande halsring i födelsedagspresent. Två veckor senare anlände paketet och dottern blev mycket nöjd (det är glitterstenar på nosdelen 😉).
Fyndade även ett par begagnade knappt använda Dyonchaps till henne för 200kr! 👌🏻

IMG_6362.jpeg
 
Beställde en uppsättning Eskadronskydd från Horseonline. När inget kom på två veckor fick jag höra av mig. Då var tydligen storleken jag ville ha slut. Efter lite meck med kundservice, de kunde inte byta färg🙄, så makulerade jag ordern. Efterlyste skydden beg istället och fick napp! Så nu har Dio en uppsättning meshskydd i färgen fossil.
20230706_192914.jpg
 
Känner att jag måste skriva en disclaimer för hur framhovarna ser ut på bilden🙈. Det är att jag zoomat ut så mycket att perspektivet blir helknas😅. Han har absolut inga ankfötter, han har pyttehovar med 2x0 i storlek.
 
Fast frakten var inte så illa ändå tyckte jag.
Deras rea är toppen. Jag har en likadan nosgrimma fast i brunt som jag också köpte till superbra pris. Så blev glad nu när det fanns i svart
Hmm, undrar om de sänkt fraktkostnaden. Har för mig att den varit högre tidigare👍
 
Hmm, undrar om de sänkt fraktkostnaden. Har för mig att den varit högre tidigare👍
Den var högre förr! Har dragit mig från att beställa där tidigare pga det. Men köpte presenter där för ett tag sen (en nosgrimma och en tävlingsmapp) och då var det väldigt rimlig frakt.
 
Någon som varit på Falsterbo på senare år och vet hur priserna brukar vara i montrarna? Kan man fynda eller är det lika dyrt/dyrare än online?
 
Den var högre förr! Har dragit mig från att beställa där tidigare pga det. Men köpte presenter där för ett tag sen (en nosgrimma och en tävlingsmapp) och då var det väldigt rimlig frakt.
Ja jag har bara beställt därifrån när jag plockat ihop till fri frakt, annars har jag köpt via återförsäljare men då missar man ju rean. Bra att veta att frakten är mer rimlig nu! Eller, kanske dåligt för plånboken🤪
 
Känner mig lite förvirrad inför stövelköp. Har nyligen blivit måttad på två olika ställen, dels för att jag ville testa olika modeller (båda ställena har inte samma modeller), men även för en modell båda har.

Det visar sig att ställena måttar min höjd med 2-3 cm skillnad! Det tycker jag känns jättemärkligt, hur kan det skilja så? Hur ska jag kunna lita på en måttbeställning om de skiljer sig 2-3 cm? På ena stället måttade två personer. Först en, sen en som kontrollmåttade. Den första fick ungefär samma som personen på det andra stället, den andra personen var den som fick 2-3 cm skillnad. Så spontant känns ju det högre alternativet mer rätt. Samtidigt känns det som att de som måttade mig på senaste stället, där de var flera som måttade, tog flera mått och kanske(?) var mer noga. Känner mig oerhört förvirrad.

Hur hade ni tänkt? Värt att nämna är att jag som sagt måste specialbeställa stövlar då jag har ovanlig storlek, som inte infaller i tex Deniros vanliga storlekar.
 
Känner mig lite förvirrad inför stövelköp. Har nyligen blivit måttad på två olika ställen, dels för att jag ville testa olika modeller (båda ställena har inte samma modeller), men även för en modell båda har.

Det visar sig att ställena måttar min höjd med 2-3 cm skillnad! Det tycker jag känns jättemärkligt, hur kan det skilja så? Hur ska jag kunna lita på en måttbeställning om de skiljer sig 2-3 cm? På ena stället måttade två personer. Först en, sen en som kontrollmåttade. Den första fick ungefär samma som personen på det andra stället, den andra personen var den som fick 2-3 cm skillnad. Så spontant känns ju det högre alternativet mer rätt. Samtidigt känns det som att de som måttade mig på senaste stället, där de var flera som måttade, tog flera mått och kanske(?) var mer noga. Känner mig oerhört förvirrad.

Hur hade ni tänkt? Värt att nämna är att jag som sagt måste specialbeställa stövlar då jag har ovanlig storlek, som inte infaller i tex Deniros vanliga storlekar.
Är det samma modell/märke på stövel?
För en del mäter med klacken och en del utan klacken
 
Beställde nyss en Amigo XL Bug Rug (på rea, woho!) till min Chunky Monkey för hon ser ut som en stoppad korv i Fairfields flugtäcke i 165 och får skav på bogen och rumpan 🙃
Är du nöjd med det täcket än så länge om du hunnit prova det än? Behöver ett nytt flugtäcke till min stora madam också som är bred och stor på alla håll.
 
Är du nöjd med det täcket än så länge om du hunnit prova det än? Behöver ett nytt flugtäcke till min stora madam också som är bred och stor på alla håll.

SUPERNÖJD!

Beställde ett 165, men hade nog lätt klarat mig med ett 155. Äntligen behöver jag inte ha alla spännena ut på yttersta och hästen ser inte ut som en överstoppad falukorv.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
966
Senast: Lutten
·
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
5 939
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2 3
Svar
43
· Visningar
5 108
Hästmänniskan Hejsan! För första gången i mitt liv hade jag tänkt ha en betalande medryttare. Jag vill inte vara allt för kraftig och egentligen vill...
Svar
19
· Visningar
2 583

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Skällande små hundar, ägarnas fel?
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp