Bukefalos 28 år!

Stora shoppingtråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Var och köpte Hansbos mips vision hjälm till dottern idag, så får jag tillbaka min Lynx som hon snott 🙈
Åh, en sån där hoppas jag kunna prova på Falsterbo. Gillar att den är blank :love:!

Men borde lägga pengar på en kompardell ridväst istället 🤨😏... Har idag en säkerhetsväst som jag köpte när jag gick i 7an... är 37 år nu :laugh:. Älskar västen, men fasen så sliten och ful den är. Helst hade jag velat ha ett nytt tyg bara, men gissar att specialbeställa det hos en sömmerska blir dyrt, då kan jag lika gärna köpa en ny.
 
Gjorde ett besök på det stora gula varuhuset nu när jag hade annat för mig i närheten. Köpte ett flugtäcke till 2 åringen i storlek 130. Just nu består hon mest av 4 långa ben :angel: Farbror fick ett amigo 0 gram täcke och ett i 100 gram. Hans 100 gram täcke börjar bli bra slitet, måste dock beställa halstäcke till dem för farbror går inte utanför dörren om det regnar annars :D Han är bortskämd. Köpte ett par flaskor radital liniment också plus hästgodis och knäckebröd till honom.
 
Köpte ett begagnat Rambo Protector flugtäcke billigt till min valack. Tänkte jag skulle testa och se om han fick skav av det innan jag ev köper ett i bättre skick.
Köpte stl 140 men det är för litet. Krymper det efter tvätt?
Han kan ha ett 20 år gammalt rambo orginal regntäcke i stl 130. Rambo duo 145 är för stort. Hans amigo bravo är i stl 140 och 145 (145 för att få plats med liner under) och båda passar bra. Hans Mio flugtäcke i stl 140 sitter perfekt, amigo bug buster 145 är för stort.
Vilken storlek ska jag ha på Rambo Protector?! 🤯
 
Köpte ett begagnat Rambo Protector flugtäcke billigt till min valack. Tänkte jag skulle testa och se om han fick skav av det innan jag ev köper ett i bättre skick.
Köpte stl 140 men det är för litet. Krymper det efter tvätt?
Han kan ha ett 20 år gammalt rambo orginal regntäcke i stl 130. Rambo duo 145 är för stort. Hans amigo bravo är i stl 140 och 145 (145 för att få plats med liner under) och båda passar bra. Hans Mio flugtäcke i stl 140 sitter perfekt, amigo bug buster 145 är för stort.
Vilken storlek ska jag ha på Rambo Protector?! 🤯
Min som har 130 i amigo Hero-täcken har 130 i Rambo protector också, men sitter något tightare än hans amigo. Dock var Rambo hoody i 130 lite stort, inte testat någon annan rambomodell på honom. Protector är tvättat, men köpte behandlat så vet inte hur det var i storlek från början. Vet inte om det är till någon hjälp alls, men det är min erfarenhet iaf ☺️
 
Köpte ett begagnat Rambo Protector flugtäcke billigt till min valack. Tänkte jag skulle testa och se om han fick skav av det innan jag ev köper ett i bättre skick.
Köpte stl 140 men det är för litet. Krymper det efter tvätt?
Han kan ha ett 20 år gammalt rambo orginal regntäcke i stl 130. Rambo duo 145 är för stort. Hans amigo bravo är i stl 140 och 145 (145 för att få plats med liner under) och båda passar bra. Hans Mio flugtäcke i stl 140 sitter perfekt, amigo bug buster 145 är för stort.
Vilken storlek ska jag ha på Rambo Protector?! 🤯
Jag har inte tvättat mitt i maskin, bara handtvättat i spolspiltan..

Min häst har samma storlek i rambo protector som hon har i amigo bravo, rambo summer series och rambo duo (155). Alla sitter lite olika men passar ändå bra. Amigo bug buster i 155 var för stort, men det är ju enormt i bogen.

När jag köpte rambo protector provade jag även 145 och 160. 145 var alldeles för litet (gick inte att stänga under magen) och 160 var enormt.

Skulle prova 145 i första hand i ditt fall, eller om du beställer hem två storlekar och skickar tillbaka en sen mär du provat?
 
Jag har inte tvättat mitt i maskin, bara handtvättat i spolspiltan..

Min häst har samma storlek i rambo protector som hon har i amigo bravo, rambo summer series och rambo duo (155). Alla sitter lite olika men passar ändå bra. Amigo bug buster i 155 var för stort, men det är ju enormt i bogen.

När jag köpte rambo protector provade jag även 145 och 160. 145 var alldeles för litet (gick inte att stänga under magen) och 160 var enormt.

Skulle prova 145 i första hand i ditt fall, eller om du beställer hem två storlekar och skickar tillbaka en sen mär du provat?
Jag tänker att det har krympt i tvätten. När jag hade Rambo Protector till min förra häst så passade hans vanliga storlek bra.
Det här är alldeles för kort över ryggen och upplever även att sidorna är kortare än de borde vara. Magplattan är dock väldigt stor 😅
 
Jag var på ullared igår som sällskap och passade på att köpa det sedvanliga (hundmat, proteinpellets och thiamin). Var extrapris på detta ljusgråa schabrak med rosa trim (199kr), så det fick följa med det också. Första schabrak jag köpt till Elsa, ligger långt efter vissa bukesamlare 😅

20230703_160658.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
936
Senast: Lutten
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 506
Hästmänniskan Hejsan! För första gången i mitt liv hade jag tänkt ha en betalande medryttare. Jag vill inte vara allt för kraftig och egentligen vill...
Svar
19
· Visningar
2 521
Hundavel & Ras Det är mer än tio år kvar till jag förmodas gå i pension. Men när jag satt och funderade på att min nuvarande hund skulle må bra av en...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
11 241
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp