Stora shoppingtråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Matte slog på stort och köpte en begagnat Santa Cruz celine i nyskick, men för ett väldigt bra pris. Den kom idag och är i så fint skick :D skulle inte handla något.... men men, vill verkligen inte rida i skogen i min dyra dressyr sadel som numera kostar 50 pap från ny. Blev också ett billigt fleece täcke till 3åringen.
 
Matte slog på stort och köpte en begagnat Santa Cruz celine i nyskick, men för ett väldigt bra pris. Den kom idag och är i så fint skick :D skulle inte handla något.... men men, vill verkligen inte rida i skogen i min dyra dressyr sadel som numera kostar 50 pap från ny. Blev också ett billigt fleece täcke till 3åringen.
Åh, suktar också efter en sån. Köpte en men den hade skrynklor/ veck i sitsen så den returnerade jag.
 
Hörni shoppingexperter!
Jag behöver en martingal. Letade i ridskolans sadelkammare men hittade ingen att testa. Borde jag köpa cob eller full maxad d-ponny? 😂 hon är inte den nättaste men inte så himla grov.
 
Hörni shoppingexperter!
Jag behöver en martingal. Letade i ridskolans sadelkammare men hittade ingen att testa. Borde jag köpa cob eller full maxad d-ponny? 😂 hon är inte den nättaste men inte så himla grov.
Men såklart finns den jag tänkte köpa bara i storlek ponny och full.

Då lär jag väl köpa full? 😂
 
Men såklart finns den jag tänkte köpa bara i storlek ponny och full.

Då lär jag väl köpa full? 😂
Jag köpte en billigt variant i full, men den blev alldeles för stor. Försökte göra mer hål, men den hang ner mellan frambenen, så funkade inte alls för oss. Har försökt sälja den, men inte funkat än
 
Köp full. Går alltid att göra mer hål och i värsta falk gör knutar på remmarna till tyglarna.

Jag köpte en billigt variant i full, men den blev alldeles för stor. Försökte göra mer hål, men den hang ner mellan frambenen, så funkade inte alls för oss. Har försökt sälja den, men inte funkat än
🙈
En bekant ska in på Börjes så har beställt en martingal.
Är rädd att själva halsringen blir trång om jag köper ponny. Men delen mellan frambenen blir (för) lång om jag köper full.

Den ska användas enbart för hon slår upp frambenen framför magplattan, så ska ludda den läderdelen.
 
Nu börjar jakten på de perfekta senskydden. Unghästen slår sig i högre farter så nu måste matte på jakt 😆 Inte haft någon travhäst på år och dar som måste ha senskydd. Och i för som hon växer fortfarande då hon bara är två år än så länge och ben som en nordsvensk i omfång ställer de till det lite 😅 Kommer bli både en stor och grov madame när hon är klar.
 
Jag måste få dela med mig av något som säkert kan väcka missunnsamhet och lite avundsjuka, men jag är så lycklig!

Vi har köpt en hästlastbil för två hästar som jag kan köra på b-körkort!

Den kom till eftersom vår transport gick sönder och vi skulle ersätta den med en bättre transport i aluminium OCH med mer lastvikt.

Vi räknade och räknade och insåg att vi behöver både byta bil och jag behöver ta nytt körkort.

Det skulle bli dyyyyyyrt.

Men om det nu blir så dyrt, kunde man då inte hitta en lastbil som kunde passa?

Efter lite letande, typ en snabb sökning på marketplace, så fanns den ju där, inte långt hemifrån heller.

Så efter rejält prutande är jag nu lycklig förare av en Renault Master, 14 år gammal som gått ca 20 000 mil.

Helt fantastiskt, måste jag säga.
 
Jag måste få dela med mig av något som säkert kan väcka missunnsamhet och lite avundsjuka, men jag är så lycklig!

Vi har köpt en hästlastbil för två hästar som jag kan köra på b-körkort!

Den kom till eftersom vår transport gick sönder och vi skulle ersätta den med en bättre transport i aluminium OCH med mer lastvikt.

Vi räknade och räknade och insåg att vi behöver både byta bil och jag behöver ta nytt körkort.

Det skulle bli dyyyyyyrt.

Men om det nu blir så dyrt, kunde man då inte hitta en lastbil som kunde passa?

Efter lite letande, typ en snabb sökning på marketplace, så fanns den ju där, inte långt hemifrån heller.

Så efter rejält prutande är jag nu lycklig förare av en Renault Master, 14 år gammal som gått ca 20 000 mil.

Helt fantastiskt, måste jag säga.
Vad roligt, grattis! :bump:
Ovanligt med lastbilar som kan ta två :)
 
Jag måste få dela med mig av något som säkert kan väcka missunnsamhet och lite avundsjuka, men jag är så lycklig!

Vi har köpt en hästlastbil för två hästar som jag kan köra på b-körkort!

Den kom till eftersom vår transport gick sönder och vi skulle ersätta den med en bättre transport i aluminium OCH med mer lastvikt.

Vi räknade och räknade och insåg att vi behöver både byta bil och jag behöver ta nytt körkort.

Det skulle bli dyyyyyyrt.

Men om det nu blir så dyrt, kunde man då inte hitta en lastbil som kunde passa?

Efter lite letande, typ en snabb sökning på marketplace, så fanns den ju där, inte långt hemifrån heller.

Så efter rejält prutande är jag nu lycklig förare av en Renault Master, 14 år gammal som gått ca 20 000 mil.

Helt fantastiskt, måste jag säga.
Det är sånt som man kan bli avundglad av!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
572
Senast: Lutten
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2
Svar
21
· Visningar
1 409
Senast: Sootie
·
Hästmänniskan Hejsan! För första gången i mitt liv hade jag tänkt ha en betalande medryttare. Jag vill inte vara allt för kraftig och egentligen vill...
Svar
19
· Visningar
2 266
Hundavel & Ras Det är mer än tio år kvar till jag förmodas gå i pension. Men när jag satt och funderade på att min nuvarande hund skulle må bra av en...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
7 592
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Koppel som släppte
  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp