Stora shoppingtråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hittade på dethär pannbandet på Facebook 😍😍

Så nu på shoppinglistan står ett nytt vitt schabrak. Vill ha ett egendesignat Mias RS!
Samt att nytt fleecetäcke med brodyr. 😃

Haflingern fick ett nytt Amigo Bravo 0g idag också 😅😅

8302CDFF-814D-49D9-974E-1F4AD806E0E1.jpeg
 
Shoppat 2 täcken begagnat av @Charlotte1975
Ett Amigo bravo 100gr
Ett Amigo lite disc front, hade exakt samma innan men i 145 men Myran är en 155 så nu har hon rätt storlek 😂 mitt gamla var dessutom 5 år gammalt. Dock i väldigt bra skick.

900kr för båda. Sånt fynd.

Har också beställt Chess Equstrian/ Valentin selleris Mermaid träns som de sålde med kraftig rabatt i april. Blir intressant att se kvalitet osv när det väl kommer.
 
Jag fick paket igår från hästkällaren.
Köpte lite flugmedel, liniment, vattenboots och ett par ridbyxor.
Ridbyxorna var vita men är nu blåa.
 

Bifogade filer

  • 012E5741-8108-4986-8842-CC88F1F8F499.jpeg
    012E5741-8108-4986-8842-CC88F1F8F499.jpeg
    386,8 KB · Visningar: 60
Bara köpt "tråkiga" saker sista tiden, extra surt när man egentligen vill spara pengarna men får lägga på tråkiga måsten. Typ nya bromsar till transporten som inte gick igenom besiktningen :meh:
Men har ett paket på väg hem med en massa putsgrejer till mina nya stövlar. Köpte från någon lyxig skobutik så hoppas det blir bra:up:
 
Hästens fina rosa mullegrimma med fluff gick sönder efter tre veckors användning, hon fastnade i boxgallret när jag var tvungen att ställa in henne tillfälligt och tänkte inte på att ta av grimman och metallhaken gick sönder. Andra grimman som går sönder på samma sätt. Finns det något sätt att sätta dit en ny hake utan att behöva sprätta upp och sy igen?

Köpte en ny, men bestämde mig för att skippa rosa och mulle så den här gången blev det en grå BoT med fluff. Upptäckte när jag kom till stallet att två av de andra privathästarna har exakt likadana, så nu måste jag hitta något sätt att märka den.
 
Hästens fina rosa mullegrimma med fluff gick sönder efter tre veckors användning, hon fastnade i boxgallret när jag var tvungen att ställa in henne tillfälligt och tänkte inte på att ta av grimman och metallhaken gick sönder. Andra grimman som går sönder på samma sätt. Finns det något sätt att sätta dit en ny hake utan att behöva sprätta upp och sy igen?

Köpte en ny, men bestämde mig för att skippa rosa och mulle så den här gången blev det en grå BoT med fluff. Upptäckte när jag kom till stallet att två av de andra privathästarna har exakt likadana, så nu måste jag hitta något sätt att märka den.
Beroende på vilken hake som gick sönder och hur så kan det ibland gå att bara sätta en sån vanlig karbinhake i, om det finns någon ring eller liknande kvar som den kan sitta i.

Men hur kan hästen fastna med grimman i boxgallret? Låter farligt!

Tips för att märka grimma är typ nyckelring med liten bricka. Antingen en sån billig plastbricka där man kan skriva namn själv eller beställa en finare. Finns flera sidor där man kan köpa olika små namnbrickor.
 
Beroende på vilken hake som gick sönder och hur så kan det ibland gå att bara sätta en sån vanlig karbinhake i, om det finns någon ring eller liknande kvar som den kan sitta i.

Men hur kan hästen fastna med grimman i boxgallret? Låter farligt!

Tips för att märka grimma är typ nyckelring med liten bricka. Antingen en sån billig plastbricka där man kan skriva namn själv eller beställa en finare. Finns flera sidor där man kan köpa olika små namnbrickor.
Det är ju tyvärr haken som sitter fastsydd i ena änden och som ska knäppas i ringen på sidan.

Jag såg inte när det hände så jag vet inte exakt hur det gick till, men hon står i en hörnbox och luckan var öppen. Det kanske var skyddet till täckeshängaren eller något som hon hakade fast i.
 
Mitt senaste inköp till Herr Butter Trule. Han behöver ha flugtäcke på sig hela tiden han är ute pga av knotten. Men inget vi köpt hitills har legat stilla när han rullar sig en miljoner gånger om dagen ungefär. Nu ville jag ha ett med de gamla spännena på horseware, inte säker på att disc front fungerar på honom. Men vi får se billigt var de och snabb frakt iaf 😆 Om inte annat får tvååringen ta det då de har samma storlek just nu.
IMG_20230504_102739.jpg
 
Mitt senaste inköp till Herr Butter Trule. Han behöver ha flugtäcke på sig hela tiden han är ute pga av knotten. Men inget vi köpt hitills har legat stilla när han rullar sig en miljoner gånger om dagen ungefär. Nu ville jag ha ett med de gamla spännena på horseware, inte säker på att disc front fungerar på honom. Men vi får se billigt var de och snabb frakt iaf 😆 Om inte annat får tvååringen ta det då de har samma storlek just nu.Visa bifogad fil 118090
Har köpt ett likadant till min valack, men hittade ett begagnat oanvänt för 200kr 😁
Köpte ett sånt innan jag fick hem honom i somras och enligt förra ägaren skulle han ha 135 på täcken, men det visade sig att han är mer mitt emellan 140 och 145. Så nu blev det en stl större 😊
Jag tycker det är prisvärda täcken. Har samma modell till stoet och det har hon ärvt av min förra valack så det har funkat i typ 4-5 år i alla fall.
 
Har köpt ett likadant till min valack, men hittade ett begagnat oanvänt för 200kr 😁
Köpte ett sånt innan jag fick hem honom i somras och enligt förra ägaren skulle han ha 135 på täcken, men det visade sig att han är mer mitt emellan 140 och 145. Så nu blev det en stl större 😊
Jag tycker det är prisvärda täcken. Har samma modell till stoet och det har hon ärvt av min förra valack så det har funkat i typ 4-5 år i alla fall.
Snart provat mig igenom allt från billigt till dyrt känns de som 🫣 Ända som är kvar är väl Bucas, de vet jag ligger bra på honom förutom Horseware med vanliga spännen. Han hade när han kom ett Rhino regntäcke i storlek 145 som var som ett tält på honom 😂 Han har 135 i vanliga täcken och 140 max i horseware han kan säkert ha 130 också då han är kort och kompakt.
 
Mitt senaste inköp till Herr Butter Trule. Han behöver ha flugtäcke på sig hela tiden han är ute pga av knotten. Men inget vi köpt hitills har legat stilla när han rullar sig en miljoner gånger om dagen ungefär. Nu ville jag ha ett med de gamla spännena på horseware, inte säker på att disc front fungerar på honom. Men vi får se billigt var de och snabb frakt iaf 😆 Om inte annat får tvååringen ta det då de har samma storlek just nu.Visa bifogad fil 118090
Båda mina gubbar är knottkänsliga och den ena har sommareksem. De har båda Rambo Hoody och de täcket tål nog det mesta. Dyra som fn men absolut värda sitt pris. Skyddar mycket mycket bättre än Mio Fly Rug.
 
Båda mina gubbar är knottkänsliga och den ena har sommareksem. De har båda Rambo Hoody och de täcket tål nog det mesta. Dyra som fn men absolut värda sitt pris. Skyddar mycket mycket bättre än Mio Fly Rug.
Han har inte eksem men vi har kopiösa mängder knott här så inga hästar kan vara utan täcke på sena eftermiddagen/kvällen här. De är en riktigt håla för insekter pga av sjön och skogen. Mamma häst har gått utan täcke två senaste somrarna pga av föl vid sidan hon har varit helt sönder äten trots medel och annat 😬 Han har flera täcken på lager här hemma kaliber flugtäcke men inget ligger ju kvar när han rullar sig efter dusch på sommaren utan hänger snart på sniskan .. Funderar på att beställa hem ett Bucas också deras zebra täcke .. Hm vi får se, än så länge har de varit så kallt så vi har sluppit alla insekter förutom enstaka fluga, men rätt vad det är så exploderar de.

Men lägger de på minnet om det här inte fungerar att vi har ännu ett att prova, tur matte jobbar jämt så han kan få det han pekar på 😄♥️
 
Han har inte eksem men vi har kopiösa mängder knott här så inga hästar kan vara utan täcke på sena eftermiddagen/kvällen här. De är en riktigt håla för insekter pga av sjön och skogen. Mamma häst har gått utan täcke två senaste somrarna pga av föl vid sidan hon har varit helt sönder äten trots medel och annat 😬 Han har flera täcken på lager här hemma kaliber flugtäcke men inget ligger ju kvar när han rullar sig efter dusch på sommaren utan hänger snart på sniskan .. Funderar på att beställa hem ett Bucas också deras zebra täcke .. Hm vi får se, än så länge har de varit så kallt så vi har sluppit alla insekter förutom enstaka fluga, men rätt vad det är så exploderar de.

Men lägger de på minnet om det här inte fungerar att vi har ännu ett att prova, tur matte jobbar jämt så han kan få det han pekar på 😄♥️
Nu rullar sig inte min häst överdrivet mycket man jag upplever att Rambo Protector ligger väldigt stilla.
 
Han har inte eksem men vi har kopiösa mängder knott här så inga hästar kan vara utan täcke på sena eftermiddagen/kvällen här. De är en riktigt håla för insekter pga av sjön och skogen. Mamma häst har gått utan täcke två senaste somrarna pga av föl vid sidan hon har varit helt sönder äten trots medel och annat 😬 Han har flera täcken på lager här hemma kaliber flugtäcke men inget ligger ju kvar när han rullar sig efter dusch på sommaren utan hänger snart på sniskan .. Funderar på att beställa hem ett Bucas också deras zebra täcke .. Hm vi får se, än så länge har de varit så kallt så vi har sluppit alla insekter förutom enstaka fluga, men rätt vad det är så exploderar de.

Men lägger de på minnet om det här inte fungerar att vi har ännu ett att prova, tur matte jobbar jämt så han kan få det han pekar på 😄♥️

Jag har ett nisch eksemtäcke på min när knotten är illa, sånt med magplatta och rem över ryggen och hela köret. Det ligger kvar ganska bra trots rull, men det har ju spännen överallt typ.

Mot bromsen senare på säsongen kör jag zebratäcke.
 
Nu rullar sig inte min häst överdrivet mycket man jag upplever att Rambo Protector ligger väldigt stilla.
Överlägset bästa passformen av alla de insektstäcken jag testat. Men min förra valack fick ruggad päls av det då tyget är väldigt grovt. Min nuvarande har ännu tunnare och finare päls så därför har jag inte vågat köpa ett sånt till honom.
 
Överlägset bästa passformen av alla de insektstäcken jag testat. Men min förra valack fick ruggad päls av det då tyget är väldigt grovt. Min nuvarande har ännu tunnare och finare päls så därför har jag inte vågat köpa ett sånt till honom.
Ja, Nelly kan få lite ruggtendenser uppe vid höftknölarna typ. Men det har varit så lite att vi ändå kan använda det utan problem. Så olika :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
693
Senast: Lutten
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2
Svar
21
· Visningar
1 734
Senast: Sootie
·
Hästmänniskan Hejsan! För första gången i mitt liv hade jag tänkt ha en betalande medryttare. Jag vill inte vara allt för kraftig och egentligen vill...
Svar
19
· Visningar
2 345
Hundavel & Ras Det är mer än tio år kvar till jag förmodas gå i pension. Men när jag satt och funderade på att min nuvarande hund skulle må bra av en...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
8 516
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp