Stora shoppingtråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har shoppat nya benskydd till Mys då ett par bakskydd (från Compositi) hade gått sönder och jag är faktiskt missnöjd med dom från Alequi som jag har fram, tycker dom är jätte varma trots att dom ska vara ventilerande.
Så slog till på två par av dessa:
Visa bifogad fil 118128
Provade dom idag och så här långt är jag nöjd, inte så varma och väldigt lätta att göra ren så än så länge är betyget bra!
Kan uppdatera att igår red vi två timmar i skogen med mycket galopp när det var ganska varmt och hästen var inte ens svettig om benen så super nöjd!
 
Vad roligt, grattis! :bump:
Ovanligt med lastbilar som kan ta två :)
Tack! Vi kan själva inte väga för mycket, men det GÅR att köra två.

Den lastar 1060 kg, och vi har inte jättehästar och vi är inte så tunga, att vi inte skulle klara det.

Men du har rätt, att hitta en lastbil som, även om den var dyr för oss, inte kostar en miljon kronor och dessutom bara lastar 800 kg, var fantastiskt!
 
Tack! Vi kan själva inte väga för mycket, men det GÅR att köra två.

Den lastar 1060 kg, och vi har inte jättehästar och vi är inte så tunga, att vi inte skulle klara det.

Men du har rätt, att hitta en lastbil som, även om den var dyr för oss, inte kostar en miljon kronor och dessutom bara lastar 800 kg, var fantastiskt!
Ibland har man tur med fynden 🥳
 
Har köpt (och sålt) stövlar. Detta är mina nya träningsstövlar från Amazona Sueca. :D
IMG_3634.jpeg


Det är dekorsöm (eller perforering?) på tå och topp och sen en rad med croco-lack. Spännet är croco och så är det svart spänne och de oxiderade hällorna. Blev precis som jag tänkt.

Har sporr-remmar och skydd som matchar men sporrarna som jag brukar rida med är lite kortare så jag tror jag ska använda dem i stället. Det där paret matchar mina andra stövlar, men de låg i skåpet igår… Finns det oxiderade sporrar så skulle jag gärna köpa det 😇
 
Har köpt (och sålt) stövlar. Detta är mina nya träningsstövlar från Amazona Sueca. :D
Visa bifogad fil 118669

Det är dekorsöm (eller perforering?) på tå och topp och sen en rad med croco-lack. Spännet är croco och så är det svart spänne och de oxiderade hällorna. Blev precis som jag tänkt.

Har sporr-remmar och skydd som matchar men sporrarna som jag brukar rida med är lite kortare så jag tror jag ska använda dem i stället. Det där paret matchar mina andra stövlar, men de låg i skåpet igår… Finns det oxiderade sporrar så skulle jag gärna köpa det 😇
Det finns ju olika svarta sporrar så kanske någon sort passar bra.
 
Avdelningen saker man inte behöver köpa när hästen har en halvmeter man :D Antingen finns det man att hålla i, nästan var händerna än råkar hamna, eller så har man en fläta som kan funka som handtag.
Lyllo!! Min är ett gigantiskt halvblod med typisk halvblodsman och studsig personlighet :meh: Inte mkt till handtag där inte 🙈
 

Bifogade filer

  • IMG_20230511_205308.jpg
    IMG_20230511_205308.jpg
    399 KB · Visningar: 50
Vi har fått den studsiga personligheten kombinerad med generös hårväxt :D (lusitano)
Vi är lite avis här
Donnas man är väl okay men tycker den växer långsamt 😅 dock får hon MVG för beteende. Inte alls så mycket studs i henne för tiden, hon är blivit duktig på att bara stanna och kolla in saker istället vilket denna matte mycket uppskattar. Även rådjur bredvid ridbanan och liknande har hon betet sig till UG. Eller idag när en kom körande med tomt vanligt släp som lät som fan.
 
Avdelningen saker man inte behöver köpa när hästen har en halvmeter man :D Antingen finns det man att hålla i, nästan var händerna än råkar hamna, eller så har man en fläta som kan funka som handtag.
Min har en halvmeter man och väl vald brösta med mkt lämpligt handtag - ändå höll jag på att åka av förra veckan 😂😂😂
 
Vi är lite avis här
Donnas man är väl okay men tycker den växer långsamt 😅 dock får hon MVG för beteende. Inte alls så mycket studs i henne för tiden, hon är blivit duktig på att bara stanna och kolla in saker istället vilket denna matte mycket uppskattar. Även rådjur bredvid ridbanan och liknande har hon betet sig till UG. Eller idag när en kom körande med tomt vanligt släp som lät som fan.
Brorsan hennes har inte halvmeterman, än i alla fall. Men hans personlighet är mindre studsig!
 
Dottern ramlade av igår och ponnyn lyckades trampa sönder dyontyglarna för 1500kr :banghead:
(Ingen skadad, ponnyn drog ner huvudet och käkade gräs och dottern gled av).
Beställde nya tyglar idag, men blev inga dyon kan jag säga.

Ska på sadelutprovning imorn lite hastigt och lustigt. Men ska inte köpa någon. Har en vet check på onsdag som jag ska göra och se till så hästa är fräsch. Men då vet jag vad som passar sen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
572
Senast: Lutten
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2
Svar
21
· Visningar
1 410
Senast: Sootie
·
Hästmänniskan Hejsan! För första gången i mitt liv hade jag tänkt ha en betalande medryttare. Jag vill inte vara allt för kraftig och egentligen vill...
Svar
19
· Visningar
2 266
Hundavel & Ras Det är mer än tio år kvar till jag förmodas gå i pension. Men när jag satt och funderade på att min nuvarande hund skulle må bra av en...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
7 598
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp