schelin_j
Trådstartare
Jag letar utrustning åt ett shiresto - just nu är jag på jakt efter ett sidepull och en lädergrimma men det är massor av annan utrustning som skall handlas så småningom så alla tips om supersize mottages tacksammast... ni anar inte hur sällsynt det är med grimmor i storlek xx-full... Jacsons x-full räcker till (precis om man har den så utspänd som det går) men det vore ju kul att kunna köpa något fint någongång också
Så fram med era bästa tips nu!
Några storlekar att ha i bakhuvudet
Täcken 165 går men är egentligen för trånga, 170 eller 175 vore att föredra.
Grimmor/träns xx-full borde kunna passa (kanske) och jag är mest ute efter lädergrimma och sidepull som nämnts
Skydd - finns bara upp till full och shirehästar har grova ben! Jättegrova... så hittills är hon helt utan skydd men vid transport etc. vill man ju gärna skydda de "små" liven... har ingen koll på storlek dock.
Sadelgjordar som är långa - någon som vet var man får tag på sådana?
Övriga ideér om utrustning i stora storlekar mottages också tacksamt!
Så fram med era bästa tips nu!
Några storlekar att ha i bakhuvudet
Täcken 165 går men är egentligen för trånga, 170 eller 175 vore att föredra.
Grimmor/träns xx-full borde kunna passa (kanske) och jag är mest ute efter lädergrimma och sidepull som nämnts
Skydd - finns bara upp till full och shirehästar har grova ben! Jättegrova... så hittills är hon helt utan skydd men vid transport etc. vill man ju gärna skydda de "små" liven... har ingen koll på storlek dock.
Sadelgjordar som är långa - någon som vet var man får tag på sådana?
Övriga ideér om utrustning i stora storlekar mottages också tacksamt!