Stora tårttråden

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare Mirre
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 28
  • Visningar Visningar 3 785
Sv: Stora tårttråden

*kl*

Sist jag gjorde tårta så kom jag på knepet med att få marsipanen slät. Synd att den andra tårtan hann bli skrynklig innan det.

Roligt att se att någon har bakat glutenfria tårtor också :D Kanske finns hopp för mig!

För övrigt så håller jag med om sugar paste, marsipan ska det vara!

(gillar att fylla tårtorna med citronfromage och något annat, det blir inte så sötsliskigt.)

Ja det recept jag använder från sju sorters kakor är ju med potatismjöl och jag har för mig att det inte är nåt fett i smeten heller. Tyvärr hittar jag inte receptet i min nya utgåva, får skriva av det från mammas (som knappt sitter ihop :D).

20130113_192941_zps9c741d7f.jpg

Bild på min mulle tårta ^_^

Sockerpastemonsterskapelser:D

Jag kan inte för mitt liv tro att det är gott.... Men visst är hon duktig!

Skriv av det och visa upp det, så skulle iallafall jag bli lycklig :D

/Glutenfri som inte fyller år förrän i juni.. Men man kan väl träna?

Jag håller med dig om sockerpasta:yuck: Det är lättjobbat, blir typ alltid snyggt men smakar fruktansvärt sötsliskigt. Brukar enbart använda sockerpasta när tårtan måste vara nötfri och jag ändå vill ha figurer på.

Liknande trådar

Tjatter Det är med viss tvekan jag startar denna tråd, för den skulle kunna uppfattas som mer än lovligt flummig. Jag vet dock, att jag inte är... 2
Svar
21
· Visningar
1 321
Kropp & Själ Jag läste tråden där någon efterfrågade tips på en fotobok och då dök denna tanke upp men jag tänkte att den gjorde sig bättre i en egen... 2
Svar
26
· Visningar
1 277
Senast: Iamia
·
Fritid Jag funderar på en solosemester på 1-2 övernattningar i sommar. Det finns ett gäng loppisar, byggnadsvårdsbutiker etc som jag vill åka... 2
Svar
25
· Visningar
1 050
Kropp & Själ Jag har haft problem med att det kryper och rycker i benen på kvällar och nätter sedan jag brände ut mig i våras. Det blev än värre när... 2
Svar
23
· Visningar
1 173

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka