Storlek åt nyfödd

_Runaway_

Trådstartare
Nu får ni mammor ursäkta mig om jag kommer med, för er, dumma frågor :o Är blivande faster till en liten som tänker komma ut i stora världen i oktober :love: Såklart vill jag köpa lite kläder till nykomlingen, men jag ställdes genast inför frågan, vad köper man för storlek? Hur stor är en "medelbaby"? :D

Sv: Storlek åt nyfödd

Omöjligt att säga, på min dotter var storlek 50 stort men min kusins barn som vägde nästan 5 kg kunde inte ha den alls.
Men storlek 56 kan dom flesta ha, ett litet tag iaf och om bebis är liten så växer den ju i det sen. Vill du vara helt säker, köp 62.

Köp något sött i storlek 62, så kan bebisen ha det på vintern. De flesta bebisar är runt stl 50-56 när de föds men växer som bara den så 62 dröjer det bara kanske 2 månader innan den kan ha.

grattis! :D

Nyfödda har allt mellan 46-56, beroende på hur stor den är när den kommer ut.
Ett bra tips är att inte köpa nåt som de har användning för med en gång, för bebisen växer ur kläder mycket snabbt.
Storlek 56, eller tom 62 skulle jag rekommendera, annars ge nåt till föräldrarna, många säger att de sakerna de fick som uppskattades mest var till de själva, tex en presentkorg med choklad (det skulle jag uppskatta :D) eller kex osv

Tack :)

Okej, jag satsar nog på en lite större storlek då, för att vara på säkra sidan. Tack för era snabba tips!

grattis! :D

Nyfödda har allt mellan 46-56, beroende på hur stor den är när den kommer ut.
Ett bra tips är att inte köpa nåt som de har användning för med en gång, för bebisen växer ur kläder mycket snabbt.
Storlek 56, eller tom 62 skulle jag rekommendera, annars ge nåt till föräldrarna, många säger att de sakerna de fick som uppskattades mest var till de själva, tex en presentkorg med choklad (det skulle jag uppskatta :D) eller kex osv
:bow::bow:

Jag tycker också att det är bättre att ge något till föräldrarna.
Man har ju liksom gått nio månader och inte alltid mått toppen och sedan ska man "skita ut en vattenmelon" och då uppskattar man nog en present :p

Dessutom har väl många föräldrar "boat" och skaffat sig lite saker och kläder till bebisen.

Kör på en present till föräldrarna ;)

Man kan ju göra både och! Det är ju så kul att köpa bebiskläder!! En söt mössa var en av de saker jag använde mest av det jag fick. Men jag minns var gång jag bytte klädstorlek att jag var så glad och tänkte "åh den här fick jag av moster" eller vem jag nu hade fått den av. Så det behöver inte vara pyttesmått men inte för stort heller för sen vill du säkert köpa mer :D

våra barn behövde storlek 50 som nyfödd, men köper du storlek 56-62 så växer de ju i kläderna så småningom om inte annat, de växer ju fort i början.

Liknande trådar

R
Gravid - 1år I dag var min man och jag och gjorde ett tidigt ultraljud, då vi ville se om allt såg bra ut med "vårt lilla Pyre" (jag är i v. 7). Vi... 2 3 4
Svar
79
· Visningar
6 738
Senast: julgrisen
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
1 410
Senast: Raderad medlem 147980
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
24
· Visningar
3 360
Senast: Cattis_E
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 8 9 10
Svar
187
· Visningar
25 646

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka