Storlek Horseware ländtäcken

MimmiNO

Trådstartare
Hei,
Jeg skal kjøpe horseware amigo ländtäcken, men er usikker på storleken. Har 130 i täcken, og det står at S er for 125 og 130 i täcken, men stemmer det? Synes ofte ländtäcken er små i storleken, er det noen som har erfaringer at dela?
Nästa storlek er M=140
 
Vår c ponny som drar 125 i täcken har rambos fleece ländtäcke i strl S. Det är precis lagom till henne.
 
Min D-ponny med 130 i täcken hade S i sina HW-ländtäcken, både ett regn-amigo och ett fleece-rambo. De satt ganska perfekt, alldeles tillräckligt stora men hade inte kunnat vara så mycket mindre. Hade dock kompisar med lika stora ponnysar och samma täceksstorlek som hade M istället och det funkade också, såklart mer rymligt men mina satt nog ändå snäppet finare skulle jag säga. Hänger kanske lite på hur stor sadel man har också, dvs hur mycket plats som finns kvar bakom sadeln... Jag hade 17" med fårskinnspadd under så täcket började relativt långt bak, hade jag haft 16" utan padd hade kanske S blivit för kort? Men samtidigt kanske hålet för sadeln hade blivit för stort om man tog M i det fallet. Jag vet inte, bara spekulationer😅
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jeg vet ikke hva som er galt med meg, og jeg trenger å skrive av meg.... kanskje er det noen andre der ute som har hatt lignende...
Svar
18
· Visningar
990
Senast: Lobelia
·
Hästvård Hei, Jeg står på en liten stall med plass til 6 hester og nå skal det komme en hest fra Spania. Den kommer ikke til å bli satt i noen...
Svar
7
· Visningar
1 308
Senast: warg
·
Utrustning Hei, Jeg fryser så jeg funderer på å kjøpe en ridkjol. Har sett på Börjes, Hööks, Jacson og Horze sin modeller. Horze sin tror jeg blir...
Svar
12
· Visningar
1 284
Senast: Sibylla
·
Utrustning Hei, Håper noen kan hjelpe meg her inne for Equito svarer ikke på mail. Jeg vil gjerne kjøpe en schabrak, men den finnes bare i cob. Så...
Svar
0
· Visningar
861
Senast: MimmiNO
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vabruari
  • Hiss och diss del 5
  • Påsk pepp

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp