Storlek på boots?

Bri

Trådstartare
Jag ska beställa boots till min häst, men vet inte vilken storlek som passar. Han är ca 155 cm hög och ser ut som en ponny, har strl 2 i skor om det ger något hum. Vilken storlek tror ni passar, S, M eller L?

Jag har aldrig använt boots förut, så jag har ingen aning om hur stora de olika storlekarna är...
 
Small tror jag blir bra. Dom är större än vad man tror.
Har ett NF-sto med jätteben (Eskadronstrykkappor bak var för små :mad: :() och på henne är Small lagom. :smirk:
 
Mitt fullblod på 155 hade small. Men hon hade 0 i skostorlek fram. Mitt halvblod som är 163 har stl ca 1-2 i skor fram, och där har jag medium.
 
ja har en nätt maxad d ponny.. hon har smäckra ben och ganska små hovar, men itne som små stickor. storlek medium är perfekt.
 
Det skiljer sig lite mellan olika märken oftast. Jag har Small till min C-ponny på 140cm. och det är lagom.

Köp i en affär nära dig, pröva bootsen försiiiiktigt och passar de inte så kan du alltid byta till en större/mindre storlek! :)
 
min häst har ettor på skor och är 152,5 cm hög och har MEDIUM.

Vad är det för boots du ska köpa
 

Liknande trådar

Utrustning Jag ska beställa nytt övergångstäcke och fastnade för Hansbo PRO 150g med separat hals. Nu behöver jag hjälp med att välja storlek...
Svar
1
· Visningar
437
Senast: sweep
·
Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 318
Senast: Squie
·
Utrustning Hej! Jag är på jakt efter säkerhetsvästar till mina barn, och har letat igenom gamla trådar på ämnet men förstått av dessa att utbudet...
Svar
6
· Visningar
836
Senast: Kristall10
·
Utrustning Jag ska åka på en ridresa i vår där jag kommer rida ungefär fem timmar per dag, i sträck. Eftersom jag varit gravid och fått barn sedan...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
3 937
Senast: Wingates
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp