Storlek på boxar, är detta lagom eller behövs större?

Sv: Storlek på boxar, är detta lagom eller behövs större?

TS, din idea med 4x4 m boxar tycker jag later toppen. Mitt forslag till allt detta ar,
ha 4 boxar i en ande av stallet som du kan ta bort mellanvaggen pa, forhoppningsvis har du inte mer an 2 hastar som folar pa en gang? och da nar de skall separeras kan du satta upp en del av mellanvaggen kanske sa fol far ata i fred och mamma hast kan inte komma at fol maten. De andra boxarna har du ocksa 4x4 men mellanvaggar ar fasta (eller kanske removable ocksa??) men ar for "vanliga" hastar.. Beror pa kostnader forstas..
Du kan ocksa ha alla mellanvaggar sa de kan tas bort, mer kostnad forstas men det ar ju inte bara folning utan sjukhastar ocksa.. eller att du vill ge en hingst en storre box.. Dock 4x4 tycker jag later som super.. De matt som finns fran Jordbruksverket ar ju MINIMI matt. Jag har araber och mina hastar har 3x3 plus en 3x4.5 (folbox) och de ar "sma" hastar jamforbart..Lonar sig alltid i langden att bygga storre an nodvandigt..
OCH, om du far in mindre hastar/ponnyer kan du ju dela en av de stora boxarna ocksa..eller ha tva unghastar tilsammans i en stor box.. som sagt, storre ar i detta fallet battre...lycka till

Sv: Storlek på boxar, är detta lagom eller behövs större?

Skulle dörren av någon anledning vara blockerad på insidan så lyfter man med ett mycket enkelt grepp bort hela dörren från utsidan. Så in i boxen kommer man alltid... Och lyfta av dörren går lika fort som att öppna den om det skulle vara akut.

Du får gärna lägga in ett foto på det. Det kan vara bra att veta i framtiden,
Jag ska kika i grannstallet hur det ser ut där. Tror inte att det är så där.

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag är lite hjälplös och vet varken in eller ut hur jag ska göra... Har en 12 årig valack som jag tävlat i hoppning med upp... 2 3
Svar
52
· Visningar
12 716
Senast: liiinnea
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under... 2
Svar
26
· Visningar
8 147
Senast: Calmiche
·
Anläggning HEJ! Alltså, typ det mest otroliga som kan hända kommer ske. på fredag får vi tillträde till vårat nya hus! jaha tänker ni säkert, men...
Svar
4
· Visningar
4 130
Senast: shia
·
Hästmänniskan Jag har ett litet dilemma, känns som jag sitter lite fast i en situation som jag inte trivs med. Lite fakta Jag har idag 4 st hästar –...
Svar
17
· Visningar
1 658
Senast: fejko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Hingstvalsfunderingar 2025
  • Besiktning nödvändig?