Storlek på hals till HW Rambo Calefonia *Snabba svar*!

Horse_power

Trådstartare
Ska beställa ett Rambo Calefonia, mn är osäker på vilken storlek på halsen jag ska ta :crazy:
Han har storlek 140 på själva täcket, ej kraftig hals.

Bilder: (här har han Rambo Wug i stl.140)
17977333.jpg

17977332.jpg

Snabba svar tack! ;)

Sv: Storlek på hals till HW Rambo Calefonia *Snabba svar*!

Medium eller large!?

Själva längden skiljer det inte många cm på, det är oftast bredden skillnaden märks på. Hellre lite rymligt i halsen än en strypt häst.

Vet inte om rambohalsarna skiljer sig från amigohalsarna?

Jag har iaf medium på min häst som har 140 i horseware och förmodligen lite kraftigare hals än din. Sitter bra och är inte tajt :)

HAr alldrig provat amigohalsen på honom heller, ovh inget annat märke s jag har inget att jämföra med,:crazy: då hade det varit mkt lättare :p

Men jag chansar på Large, eftersom han kommer få sova med det ibland då täckes byte inte ingår och är omöjligt att få ... ;)

Jag hade tagit medium tror jag... Har det täcket själv men i 130 iof men min häst har rätt maffig hals o han har medium, dock så kan du juh byta om den inte sitter bra :)

Liknande trådar

Utrustning Lärde mig för ett tag sedan att Rambo Supreme har fästen för halstäcke på utsidan av täcket. Hur ser fästena för liner ut? Jag såg en...
Svar
16
· Visningar
1 277
Senast: peperoni2
·
Utrustning Måste köpa nytt flugtäcke då det jag köpte senast inte blev bra. Men jag är osäker på storleken. Jag har flera HW täcken i storlek 140...
Svar
10
· Visningar
1 353
Senast: MiniLi
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela... 2 3
Svar
57
· Visningar
11 912
Utrustning Först: tror jag velat färdigt angående täckesfrågan..... Bor i Halland "vid havet" och dagar med riktig vinter är lätträknade (oftast)...
Svar
16
· Visningar
5 739

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka