Storlek på hundtäcke.

Inka-90

Trådstartare
Jag har tänkt köpa ett täcke åt min nya hund, men jag har aldrig köpt ett hundtäcke förut, vilken storlek ska man ha?
Hur mäter man storlek? gör man på samma sätt som med hästar?

Sv: Storlek på hundtäcke.

Samma som med hästar, och ta gärna så att det är lite för långt, om inte hunden har knorrsvans.

Lättast är givetvis att ta med hunden till affären, man brukar få prova på plats :)
Annars är det som hästar - manke till svans, samt ibland även måttet från bröstbenet och runt ett varv kring halsen (förstod du? Alltså ett lågt "halsomkretsmått").

Det är en bodercollie, han är ute väldigt mycke och jag vill köpa ett regntätt täck han kan ha på sig när vi ska ut en sväng när det regnar, det är så tråkigt o komma in med en genomblöt hund.

jag ska beställa lite saker från börjes och tänkte beställa med ett hundtäcke.

Liknande trådar

R
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
850
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Hund Rastgården/hundparken jag brukar besöka är i storlek av halvannan fotbollsplan. Men var för ett tag sedan till en större stad i...
Svar
13
· Visningar
992
Senast: Red_Chili
·
Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
978
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Hur gör ni andra när ni ska resa, och inte kan ta med hunden/hundarna? Jag har tidigare kunnat lämna hundarna till svärmor, men nu är... 2 3
Svar
53
· Visningar
3 494
Senast: ufot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V