storlek på sele

wtf

Trådstartare
ska köpa en spårsele till min hund, men är lite lost!

det är en engelsk springer spaniel, 73-74 cm runt bröstkorgen..
vilken storlek borde han ha då?

Sv: storlek på sele

Är det inte lättast att ta med hunden till affären så får den provas ut där?
Eller du kanske har hittat något på nätet... måste väl finnas nån måtttabell för hur man mäter.

jag ska nog köpa hurtta!
blev ganska förtjust i det sen jag köpte en regnoverall därifrån, måste ju matcha ;)

Han är ca 68 cm runt bröstkorgen och har storlek 4, men den går ju att länga en hel del. Fast bandet över bogen kanske inte räcker om din är kraftig där?

Det brukar ofta finnas Hurrta selar i butiken.. eller iaf där jag bor ^^
Lättast är nog att kolla om de har där och ta med hunden :)

mja, fast hurtta finns ju inte på alla ställen och finns det så är det fel sort mot vad jag vill ha :p
hunden har en blå/orange regnoverall och jag vill ju ha matchande sele ;)

det finns 2 butiker häruppe som har hurtta och dom har nog bara läderselen tror jag.
ska kolla lite mer :)

Liknande trådar

Hundhälsa Håller på att bli tokig på hundens päls på benen, det är som att ta med sig en halv skog och ett helt grustag in efter varje promenad...
Svar
18
· Visningar
850
Övr. Hund Låt oss snacka lite hundburar till bilen! Vad för typ av bil, hund och bur har ni? Jag har i nuläget en stor kombi som mina föräldrar... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 651
Senast: attheedge
·
Övr. Hund Är det någon som vet var man kan köpa en liten, gärna billig fodertunna med ordentligt tättslutande lock? En fodertunna passande typ 2kg...
Svar
9
· Visningar
819
Senast: Flavor
·
R
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
855
Senast: Raderad medlem 147980
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka