storlek på skolor, bra och dåligt?

Äh när jag tänker efter, jag har ingen aning så jag borde inte diskutera det :). Gissningsvis finns forskning om man googlar, kanske utomlands. Eller som artikel i Forskning och framsteg eller liknande.
man får absolut diskutera utifrån tyckande, tycker jag
Om det fanns forskning som entydigt pekade åt endera hållet, så skulle ju inte de politiska partierna vara totalt oense om hur det ska göras.
 
man får absolut diskutera utifrån tyckande, tycker jag
Om det fanns forskning som entydigt pekade åt endera hållet, så skulle ju inte de politiska partierna vara totalt oense om hur det ska göras.
Jag tycker partierna är oense om ganska mycket oavsett forskningsläge ;)
 
man får absolut diskutera utifrån tyckande, tycker jag
Om det fanns forskning som entydigt pekade åt endera hållet, så skulle ju inte de politiska partierna vara totalt oense om hur det ska göras.

Partierna utgår från sin egen politiska inriktning, inte forskning. Tyvärr
 
Partierna utgår från sin egen politiska inriktning, inte forskning. Tyvärr
Det är ju också så att det finns för- och nackdelar med både större och mindre enheter.
Så det lär inte finnas annan forskning än möjligen sådan som visar just att det finns för- och nackdelar med båda varianterna...

I mitt fall är jag glad för att det parti jag ändå tänkt rösta på i kommunvalet är det parti som står för den inriktning som tilltalar mig mest.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Bara känner att jag måste posta detta. Det är ett brev jag skrivit till min gamla högstadieskola. Det är inte klart formuleringsmässigt...
Svar
7
· Visningar
3 429
Skola & Jobb Snart färdig lärare, tjohoo vad alla drar i en! Jag har fått fem jobberbjudanden och det är ju helt fantastiskt... MEN det känns...
2
Svar
24
· Visningar
3 193
Senast: Cilva
·
Skola & Jobb Jag avundas människor som bara "vet" vad de ska göra i resten av livet från stunden de lämnat gymnasiet. När jag själv slutade gymnasiet...
Svar
6
· Visningar
2 205
Senast: Wonna
·
Övr. Barn Vi har problem med våra politiker då de anser att vårt högstadium kommer att bli för litet för att kunna fungera, (runt 50 elever i 7-9...
Svar
19
· Visningar
1 957
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp