Storlek på träns

miumiu

Trådstartare
Ska vänja in bett på min ponny född -21 i höst och har börjat titta lite på träns. Grejen är den att jag inte har en susning om vilken storlek han ska ha. Är rätt sugen på Dyon Working Collection med snabbknäppen för bettet (tänker att det kan vara käckt), har fattat det som att dom är rätt stora i storlek? Någon med erfarenhet som vill uttala sig?

Jag velar mellan ponny och cob då. Hästen är D-ponny, men med ett ganska litet huvud. Drar oftast ponny i grimmor, men har börjat gå över lite på Cob. Men då får man liksom spänna dom på hålet längst in.
 
Mät med ett måttband över nacken från mungipa till mungipa och dra av för storleken på 2 bettringar, då kan du mäta på olika träns och se vad som passar. På en så ung häst hade jag mätt så att tränset är på ett av de inre hålen i sidostyckena så att man har goda marginaler att spänna ut vartefter hästen växer.
 

Liknande trådar

Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 751
Senast: Mia_R
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 300
Utrustning Det visade sig att tränset jag köpte från börjes hade ingen bra passform på min häst, så det måste åka tillbaka :( Nu letar jag efter...
Svar
4
· Visningar
1 054
R
Hästmänniskan Hej! Detta är mitt första inlägg jag gör här. Idag hände det något, vilket är att jag blev sparkad av en kompis' häst. Hästen det...
2
Svar
20
· Visningar
7 991

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp