Storlek täcke till B-ponny?

Sv: Storlek täcke till B-ponny?

Min maxade D-ponny har 125 :D
Min B-ponny är lite krånglig-105 är för litet och 115 är för stort :crazy: Så jag får leta efter täcken i storlek 110 och dom är ju inte så vanliga, men den storleken är iaf perfekt för henne.

Din B-ponny är större än min, så jag gissar att han har 115 nu och 125 när han blir vuxen (han växer väl över och blir C-ponny?)

hur stor han blir som stor återstår ju att se, men risken är han går över maxmåttet och blir liten D till och med, av utvecklingen hitills. Men C blir han ju definitivt. (om han inte redan är det, inte mätt honom på ett tag, han ser inte ut att ha växt dock men kan ju mkt väl ha 'trillat över' kategorigränsen)

:rofl:Den lilla har fått en klänning... :rofl:

Man mäter från mitt fram på pållen (bogspännet), till där täcket ska sluta där bak, då får du täckesstorleken.

:rofl:Den lilla har fått en klänning... :rofl:

Man mäter från mitt fram på pållen (bogspännet), till där täcket ska sluta där bak, då får du täckesstorleken.

Fast om du tittar på hans täcke så ser du ju att det inte bara hänger på 'längdmått'. Det är inga större fel på rygglängdsmåttet, lite för långt men klart inom 'felmarhinal'.

Däremot så är det ju 'fel' på typ alla andra mått :devil:

RIsken är att 105 blir lite kort i ryggen, men förhoppningsvis blir det 'rätt' på alla andra ledder. (dvs det blir typ som 115-täcket sitter på valacken)

Liknande trådar

Övr. Hund Utter älskar att vara med matte i stallet. Allra mest älskar han att 'hjälpa' matte att mocka. (Matte är aningens mer tveksam i...
Svar
2
· Visningar
913
Utrustning Hoppas det är okej att länka bilder såhär, annars kan väl moderator tala om vad jag får göra? I alla fall, jag vill ju ha ett blingat... 2 3
Svar
41
· Visningar
3 639
Senast: FadeAway
·
Utrustning Jag är ju vansinnigt förtjust i strass och glitter. Och när nu snälla, snälla moster tänkt ge mig en peng till Globenshoppingen i... 2 3
Svar
53
· Visningar
4 732
Senast: rubytoo
·
Utrustning Om vi helt lämnar bommen därhän, så vilka märken har sadlar som i 16" är korta nog att (teoretiskt givetvis) passa C-ponny? Kika lite...
Svar
14
· Visningar
963
Senast: cristobal
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka