Storlekar på barnkläder

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Storlekar på barnkläder

smulis27 skrev:
Vad tycker ni om detta då? http://www.aftonbladet.se/vss/foraldrar/story/0,2789,521110,00.html

Flickors kläder är kortare, tightare än pojkars fast de är i samma storlek. Varför ska en ettårig flicka ha bystinsnitt på tröjan som slutar så det glipar mellan tröjan och byxorna? Vart är vi på väg?

FY F*N rent ut sagt. Vad jag blir arg!

Minns en mailkampanj som gick för något år sen när Lindex var i blåsväder pga av sexistiska kläder till småfickor. Det här är i samma nivå nästan.
 
Sv: Storlekar på barnkläder

Det är väl nån slags avspegling av vuxenlivet tyvärr.

För j-igt utan tvekan!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag skulle behöva lite råd. Jag är sedan ca 20 år tillbaka tillsammans med en man. Vi blev sambos för 7 år sedan och har två barn med...
2
Svar
24
· Visningar
5 630
Småbarn De här skrev jag för flera år sedan för att sammanfatta en vanlig dag på jobbet. Mellis är över och 9-10 barn i åldrarna 3-5 år ska ut...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
7 290
Senast: ako
·
Utrustning 3 frågor i samma tråd.... tycker det är onödigt att skriva två skilda trådar då alla frågorna gäller samma sak: sadlar. 1. Jag har en...
Svar
3
· Visningar
1 148
Senast: Spyro192
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 108
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp