Storleksskillnader?

Sorbe

Trådstartare
Jag har suttit å funderat lite nu. Jag har tre olika storlekar i tre olika märken på hjälmar.
Skriv gärna era storlekar på era hjälmar så man kan jämföra. För detta är konstigt nu tycker jag!

Alla hjälmar var nya när jag gjorde denna jämföring eller vad man säger...

Har 56 i GPA, 57 i CO Showhat och 58 i JW.

Förvirrad eller vad? :D

Sv: Storleksskillnader?

Jag har:

56 i CO ja vad det nu är för nån. Den där som inte längre är godkänd o har slutats tillverkas sen några år?

55 i CRWs Hi Lite Plus

58 i Champion Showring (den som ej tillverkas längre)

//k

Jag har 54-55 i nästan alla hjälmar, utom en jofa med sammet där jag har 53.
Min Jacson är 55. Min förra Somerset var också 55. Och min förrförra var med det, det var en Champion showring. Och de flesta jag provat har med varit det, så på mig är det inte så stor skillnad. Dock kan jag inte ha "runda" hjälmar för jag har lite avlångt huvud.

jag har 56 i typ alla hjälmar jag har testat. En del passar ju inte ens huvudform alls så där spelar ju inte storleken någon roll alls. Men jag tror att jag har 55 i GPA-hjälmarna, men annars 56.

Jag har 52 i normala fall, kunnde ha 54 på GRW fast bara den gråa inte den svarta i samma storlek. Blir less på att alla hjälmar har från storlek 54 å uppåt eftersom att det är lite för stort för mig, å jag vill faktiskt ha en snygg hjälm som jag trivs med å inte en vanlig plast/sammets hjälm för barn :mad:

JW hjälm I är ju jäääättesnygg å finns från storlek 52! Så tyst nu! :p

Vart finns den då? Vi bor lite taskigt till med hästbutiker här tycker jag, har bara ett par stora h**ks å gra**gården. Å i övrigt har vi bara mindre butiker som är lokala.

Bild?

CO showjumping (heter den så?) : 56
Co JW : 56
Hi lite: 55
Horka: 55-56
IRH: 55 eller 56.
GPA: tror d va 55

hade en 58 i JW först, men den töjde sig som bara den, har 57 nu och den sitter som klistrad.
I min GPA har jag också 58, har även den töjt sig men är ok om jag stoppar in håret.

56 i showjumper, 56 i champion jockeyhjälm och 56 i gpa titium

Jag också :)

58 i JW och 58 i GPA Titium.
Titiumen sitter inte sådär jättebra, trycker framtill, men jag kan inte ha större storlek, blir för stor..

Usch det var ju brunt, ljust brunt desutom till svart. Inte alls snykt *avsmakssmiley*.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 433
Senast: Edla
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla... 2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 677
Senast: Ajda
·
Relationer Jag är livrädd för kärleksrelationer. Samtidigt längtar jag väldigt mycket efter närhet. Hur gör man? Hur vågar man släppa någon nära...
Svar
4
· Visningar
4 117
Senast: Cafer
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
27 494
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka