Stormkök/spritkök - hur????

bettysmatte

Trådstartare
Fattar inte riktigt hur man kan sälja ett stormkök utan att skicka med en bruksanvisning:crazy:? Eller är det bara jag som är extra-trög, och som inte tycker att det är riktigt självklart hur allting ska sättas ihop och användas??? Det finns inte ens en ordentlig bild på hur allting ska sitta...:crazy:

Ni som kan, ser det här rätt ut? Sedan sätter man väl gryta/stekpanna ovanpå det hela? Antar att man sätter eld på spriten när brännaren redan är på plats, för det måste väl vara farligt att tända först och sätta dit sedan? Funderar redan på hur i hela sjutton jag ska lyckas plocka ihop allt igen så det går att sätta ihop med remmen som följde med...

P6060006.jpg


Ytterligare en fråga: det följde med en kaffepanna med en "insats" som går att plocka ut. Vad ska insatsen (med hål i) vara bra för? Lägger man kanske kaffe i den, eller vad gör man med den??? Hålen är inte stora, men man tycker ändå att malt kaffe skulle "åka" igenom dem...
 
Senast ändrad:
Sv: Stormkök/spritkök - hur????

Kanske kan detta vara till lite hjälp ;)

http://www.trangia.se/2953.demo.html

När vi har använt kaffepannan så har vi bara kokat vatten i den och sedan haft snabbkaffe.
Te kan väl funka till insatsen kanske.


För alla väder
Stommen i Trangiasystemet är det tvådelade vindskyddet. Lufthålen på det undre vindskyddet riktas mot vinden för att öka syretillförseln till brännaren. Trangiaköket drivs med Tenol eller T-röd, bränslen som är billiga, säkra och lättillgängliga. Den kombinerade stekpannan/locket kan läggas över kokkärlet för att påskynda uppvärmningen och spara bränsle. Köket står stadigt med kokkärlet på hållare, nedsänkt i det övre vindskyddet. Hållarna viks upp när stekpannan ska användas.
 

Liknande trådar

Hemmet Jag trivs utmärkt i min fina lägenhet, men har lite problem med de tekniska prylarna här helt ärligt. Försökte få synmottagningen att...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
8 547
Senast: Amha
·
Skola & Jobb Det kanske är jag som är oresonlig, men jag behöver input och jag behöver råd för hur jag (oberoende av vem det är som är oresonlig) ska...
2
Svar
23
· Visningar
3 641
Kropp & Själ Min story: Jag kraschade på mitt sommarjobb efter mitt sista år på gymnasiet. Betygspressen hade haft mig på högvarv i tre år och pga av...
2
Svar
20
· Visningar
4 127
Senast: Ramona
·
Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över...
2
Svar
33
· Visningar
7 806

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp