Stort huvud

E

Egonson

Det har jag. Och tjockt hår :crazy:
Därför är det svårt att hitta en ridhjälm som sitter bra.
Hittils har jag bara haft Jofa säkerhetshjälmen,men den sitter inte heller så jättebra.
Jag vill helst inte betala mer än 500lappen,om det är möjligt förståss.
Någon som har tips på hjälmar som finns i stora storlekar?
 
Jag har rätt stort huvud jag ockå. Kan ha hjälmar mellan stl. 58-60.., beroende på om den är liten/stor i storleken,
men däremellan ligger jag.

Jag har en CO Showhat och trivs bra med den, kostar dock strax under tusenlappen. Men så vann jag en Troxelhjälm,
modell Spirit ifrån Hästmagazinet. Samt fem stycken + reflexer i från tidningen Min Häst till ridskolan.


Det är en slags lättvikshjälm, i utformningen påminner den en del om cykelhjälm. Den är Jätte skön (i mitt tycke), väldigt lätt skött då det bara är och torka av den med en trasa i fall den är blöt, ventilationen är helt okej och den har tvättbart innefoder. Ska försöka kolla upp prisuppgifter. Vet i alla fall att Kefly Enterprise AB marknadsför dessa. Kolla www.kefly.se
 
Jag har stort huvud (stl 62 på min nuvarande hjälm ) men vad som har begränsat mig har alltid varit utbudet i min stad inte storleken på mitt huvud. Visst, har man ännu större huvud än jag kan jag förstå att det kan bli på problem, men det är det INTE många som har!
 
Jag har stl 62 (stort huvud + extremt tjockt hår). Min hjälm är en Horka, sitter perfekt och är dessutom snygg! (har haft riktigt hemska Jofa-hjälmar tidigare) Den kostade runt 400 om jag inte minns helt fel.
 
casco youngster e den bästa hjälm du kan få...

hade oxå svårt att hitta hjälm då jag har stort och OVALT huvud...tydligen...d flesta hjälmar e gjorda för runda huvuden...
hade gett upp nästan och börjat lära mig leva med ständigt tryck mot pannan när jag red....och märke efter...

så hittade jag casco hjälmen...
den ställs in helt efter ditt eget huvud och form med hjälp av en liten ratt bak...
den finns i storlekarna s, m och l tror jag...
jag har L och den är vad jag förstår 58-62....

kanon hjälm....vill du ha bild så kan jag fixa d...
min kostade 700:-
 
Kan man ha hjälmöverdrag på troxelhjälmarna? Om man tar bort skärmen vill säga... :smirk:

Kram! :bump: :bump: :bump: :bump: :bump: :bump: :bump: :bump: :bump: :bump:
 

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver köpa en ny hjälm. Är dressyrryttare och har ganska mycket hår, både tjockt och långt. Tanken är att jag ska ta upp tävlandet...
Svar
2
· Visningar
519
Utrustning Jag har köpt en ny ridhjälm. Min gamla hjälm är det minst nio år sedan jag köpte så det kändes dags att uppdatera den, särskilt som jag...
2
Svar
23
· Visningar
1 795
Senast: MimmiNO
·
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
1 940
Katthälsa Jag har två katter, en hona på 2½ år och en hane på 9 år, båda kastrerade, båda för närvarande innekatter (hanen har varit ute i sitt...
Svar
10
· Visningar
882
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp