Stötdämpande padd.

Eliin_87

Trådstartare
Vad är bäst som stötdämpande ? Jag har en häst med jätte känslig rygg,och han är väldigt svår att sitta på,man märker hur störd han blir när jag sitter å skumpar.

Tänkte höra vad som är bäst. Min hoppsadel har fårskinnspadd under ,och det älskar han.
Men dressyr sadeln är inte utpassad med det, därför har jag funderat på en gelepadd.Funkar det?

Sv: Stötdämpande padd.

De "vanliga" gelepaddarna är ingenting att ha - alls. De är tjocka, otympliga och framförallt TUNGA. Däremot tror jag att de tunnare, mer genomskinliga paddarna från Action borde funka.

Annars ska ju en välutpassad sadel fördela trycket och verka så pass stötdämpande att en padd inte ska behöva användas... :smirk:

Har du kollat så att det inte är ryggen han har ont i då?

Japp. Kiropraktorn/massören plus vetrinären sa att han bara var väldigt "larvig" med sin rygg. Antagligen fantomen smärtor efter alla ryggproblem han har haft förut.

Liknande trådar

Utrustning Japp, då var det dags för det näst svåraste inköpet när det gäller hästar. Sadel. Jag har köpt en ung häst som både ska växa mer och...
Svar
5
· Visningar
411
Senast: Freazer
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
872
Senast: Lisen82
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
666
Senast: cowgirl81
·
R
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går... 2
Svar
36
· Visningar
1 815
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Dalmatiner
  • Leverera valp vid 12 veckor?