stövelmått

Evergreen

Trådstartare
Nu har jag mätt mina ben & har lite frågor...

Vadvidd: 35 (med byxor på)
Vadhöjd(skafthöjd?): 43

Mina fötter är 27 cm långa, (har rätt stora fötter :p ) vad motsvarar det? 39 eller 40? Det varierar ju liksom beroende på skomärke :crazy:

Har hört att stövlarna "säckar ihop" i skaftet efter en tids användande och att man därför ska lägga på några centimeter på skafthöjden, stämmer det? Hur många cm isf? Sjunker läderstövlar ALLTID ned en bit i skaften?...

De brukar väl även töja sig runt vaderna, ska man dra in ngn centimeter på vadvidden också?

Sv: stövelmått

mina vader är 33-34(utan byxor) och jag har 34.or i vidden. De sitter tajt. Men om du ska köpa smalare så måste det väl bli svårt att komma i dem ;)

Ang höjden så mätte jag mina vader till 47cm Har 51.or och de kunde varit längre har jag väl insett nu i efterhand :cool:

Liknande trådar

Utrustning Hej, någon som kan hjälpa mig med tips på ridstövlar som passar mig med korta vader? Jag har ett par crw active stövlar som passar mig...
Svar
1
· Visningar
1 279
Senast: Solponny
·
Utrustning Har haft tankar på att köpa nya stövlar ett tag då mina nuvarande har ett antal år på nacken och jag vill gärna ha nåt mer "dressyrigt"...
Svar
1
· Visningar
1 356
Senast: Jerseyite
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Vilken ras passar mig?
  • Kattbilder #10