stövlar för breda vader

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare fial8
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 3 647
F

fial8

Är det någon som vet vart man kan få tag i stövlar som är breda i vaden?:confused:
Nu snackar vi breda för jag ligger runt 47-48 runt om. Sedan är jag inte speciellt lång heller så dom kan inte vara för långa:o
Har kollat runt som fasen men dom fastnar tyvärr halvvägs upp:(
Någon som vet eller kan ge tips??:bump::bump:

Sv: stövlar för breda vader

Carlskrona finns en modell som heter, typ graninge stuk. De har vadvidder upp till XW.

jag hade ocksa det problemet, hade dock tur o hittade ett par begagnade i min storelek pa eBay :)
(specialbestallda av sin forra agare :D )
Kan ju vara vart att leta...

Jag har haft samma problem har ca 46-47 i vadvidd. Hittade ett par på H**ks med snörning hela vägen fram, vet inte om dom finns längre. Men i Falsterbo hittade jag dessa som tar ca 10 mått på vart ben, dom tog tom foto på mina vader för att allt ska bli rätt. Super trevliga tjejer som gärna hjälper till. Dom är ju dock inte så billiga men jag har letat stövlar i många år nu och tröttnade helt enkelt. Man kan dessutom designa dom lite själv till samma pris, jag har bla lagt till 10cm läderklätt elastic på insidan av vaden och man skulle växa mer. hoppas på att få ett SMS snart om att mina finns att hämta, ca 3 månaders leverans. / Kitara

Jodå det finns såna stövlar.
Jag har själv stora vader och kan inte ha "vanliga" stövlar. Jag köpte ett par muckboots "Tyne". Supersköna med stadig fot och stadga över vristen. Stretchiga skaft som är MKT töjbara. Dessutom är dom av syntetmaterial så dom tål lera och vatten vilket är bra för mig som kan ha dom i stallet varje dag och klampa runt i både lera, vatten och dynga utan problem.
Dock ngt små i storleken så jag fick ta en strl större på foten.

Jag köpte mina på "Till häst" i Örebro men jag har sett att tex Horze har tagit in dom i sin vinterkatalog nu.

Provade dom i augusti....

Men det tog stopp i samband med att vaden tog i den polstrade överkanten och när foten skulle ner vid vristen... :crazy: :cry:

Så höga vrister, breda fötter tillsammans med kraftiga vader... nääh :(

Det gör det för mig oxå :crazy: men jag tar ett stadigt tag i övre kanten med två händer och så trycker jag till och stånkar lite så glider foten ner.. men det är lite jobb :grin:
för att inte tala om när benet sen ska glida ur stöveln... tur det finns stövelknekt.

Jodå, det fungerade så länge jag hade orken och kraften kvar i händerna... :crazy: :cry:

Liknande trådar

Utrustning Tyvärr har min 13-åriga dotter ärvt sin mammas kroppsform, vilket innebär att vi har små fötter (36-37) korta ben men breda vader...
Svar
6
· Visningar
646
Senast: Zpunk
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
651
Senast: cowgirl81
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 447
Senast: Lavinia
·
F
Kropp & Själ Jag har sedan några år tillbaka besvär med spända muskler i nacke och skuldror. Ihärdiga kiropraktorer, massörer och naprapater har... 2
Svar
34
· Visningar
1 969
Senast: Fruentimber
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Fodervärd
  • Valp 2025
  • Kattbilder #10