stövlar till oss med korta ben...

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare anna210
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 13
  • Visningar Visningar 874
A

anna210

Tänkte skaffa nya stövlar ( med snörning och dragkedja).
Kan inte ha högre stövlar än 40 cm - mätt från golv till knävecket.
Vad har ni för stövlar som också är "korta i rocken"?
Måttbeställa kan man ju men då blir det väl himla dyrt?
Vill helst inte betala mer än 3000 kr.:smirk:

Sv: stövlar till oss med korta ben...

Är det bara jag här som har korta ben:p ?

Jag har ett par Sarm med snörning och dragkedja. Nymått är 43 eller 44 cm, men det går ju bra efteresom de dels sätter sig ett par cm, dels kan man ha hälkilar. Dock kostar de ju mer än 3000:- Billigare märken har sällan samma storleksutbud.

Jag har också korta ben! :D Har samma problem som du. Just nu har jag Mountain Horse High Rider, de fungerar jättebra och sitter som smäck på benet. De har inte speciellt långa skaft.
Men jag har börjat tröttna på dem nu och är ute efter ett par med snörning och dragkedja. De jag har kollat på är Jacsons, de verkar vara bra då de finns i en massa skafthöjder och breddar.
Har inte provat dem än, så jag vet inte om de fungerar.

Jag har taxben. Har ett par Sarm Hippique, yttermåttet nya var 42 cm, men de har sjunkit lite och sitter perfekt idag.

jag avskyr när stövlarna går upp till knävecket, kan inte rida så! Gör ont!

Jag köpte ett par på ellos.se :D
Det är ju ingen hästaffär eller så men stövlarna kostade typ 300kr och dom är vattentäta, halvfodrade, JÄTTESKÖNA och slutar ca 3-4 cm innan knävecket. Det är dragkedja på insidan av vaden och snörnings-dekoration på "baksidan" (fast man kan ju reglera vadbredden i stövlarna med denna snörning med så det är bra) med en liten kardborre längst upp med!

Vet inte om dom säljs fortfaranade men jag är VÄLDIGT nöjd! + att dom faktiskt GÅR att rida i!

Jag har samma problem och letar med ljus & lykta... Har korta och grova vader. Ingen mer som har tips??

Jag har mttbeställda från cavallo, dels för att jag har korta ben och dels för att mina ben är väldigt smala. Så det fanns inga att få tag på. Så jag fick måttbeställa, mina gick på lite över 4000:- :crazy:

Jag har korta ben och grova vader och har MH High Rider, sitter perfekt!

Vet inte exakta måttet, men det är iaf vid storlek på stövlarna. Har typ 40-41 cm runt. Om jag inte tänker helt knas nu.

Jag har st 39-40 cm upp till knäveck och 36-37 cm runt vaden.
Brukar stövlar med dragkedja sjunka ned mycket? trodde inte att de brukade säcka ihop sig... men det är ju bara bra isåfall:bump:

Då är du ganska exakt som mig! Båda mina par stövlar (ett par Cavallo och ett par Sarm Hippique) köptes med höjden 43 cm, och de satte sig precis lagom.

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver ett par nya dressyrstövlar, men ju mer jag googlar, desto mer vilse i ridstöveldjungeln verkar jag bli! Jag vill ha ett par... 2
Svar
34
· Visningar
1 566
Utrustning Tyvärr har min 13-åriga dotter ärvt sin mammas kroppsform, vilket innebär att vi har små fötter (36-37) korta ben men breda vader...
Svar
6
· Visningar
683
Senast: Zpunk
·
Utrustning Behöver tips på var en kan hitta ridstövlar i riktigt läder, helst utan snörning. Människan som ska ha dem är knappt 160 cm lång och har...
Svar
2
· Visningar
247
Senast: sweep
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
724
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka